|

امبرائر در بازار فروش جت‌های منطقه ای تا پایان دهه درآمد خود را دو برابر خواهد کرد

امبرائر در بازار فروش جت‌های منطقه ای تا پایان دهه درآمد خود را دو برابر خواهد کرد

شرکت هوافضای برزیلی امبرائر قصد دارد طی یک دهه آینده، درآمد حاصل از فروش جت‌های مسافربری منطقه‌ای و تجاری خود را تقریباً دو برابر کند. با این حال، این شرکت هنوز در مورد ساخت یک هواپیمای بزرگ‌تر برای رقابت مستقیم با ایرباس و بوئینگ تصمیم قطعی نگرفته است.

به گزارش کن نیوز؛ مدیرعامل شرکت امبرائر فرانسیسکو گومز نتو، اعلام کرد که این شرکت با تمرکز بر فروش محصولات موجود، پتانسیل دستیابی به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری تا پایان دهه را دارد. وی همچنین به بررسی امکان ساخت هواپیمای بزرگ‌تر اشاره، و تأکید کرد که در حال حاضر برنامه مشخصی برای این کار وجود ندارد.

امبرائر که در سال ۲۰۲۳، ۵.۳ میلیارد دلار فروش داشته، با افزایش تولید جت‌های تجاری خود، به سفارشات بالایی دست یافته است. این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده جت‌های منطقه‌ای در جهان شناخته شده و محصولات آن به عنوان مکمل هواپیماهای بزرگ‌تر ایرباس و بوئینگ مورد توجه خطوط هوایی قرار گرفته است.

امبرائر همچنین به دنبال گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه دفاعی و تجاری است و مذاکراتی با عربستان سعودی برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله هواپیماهای نظامی و تجاری خواهد داشت.

منبع:.ft.com

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر