|

قطر ایرویز ۲۵ درصد از سهام «ایرلینک» آفریقای جنوبی را خریداری کرد

قطر ایرویز ۲۵ درصد از سهام «ایرلینک» آفریقای جنوبی را خریداری کرد

قطر ایرویز، غول هواپیمایی خاورمیانه، با خرید ۲۵ درصد از سهام ایرلینک، یکی از بزرگترین ایرلاین‌های منطقه‌ای آفریقا، نفوذ خود را در این قاره به طور قابل توجهی افزایش داد.

به گزارش کن نیوز؛ این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده‌ عزم جدی قطر ایرویز برای تصاحب سهم بیشتری از بازار پررونق حمل و نقل هوایی آفریقا است. 

مدیرعامل قطر ایرویز،  بدر محمد آل‌مهدی، این اقدام را نشانه‌ای از اهمیت آفریقا برای آینده‌ی شرکت خود دانسته است. او همچنین بر توانمندی، انعطاف‌پذیری و مدیریت قوی ایرلینک تاکید کرد و ابراز خرسندی خود را از همکاری برای شکوفایی هرچه بیشتر بازار حمل و نقل هوایی آفریقا اعلام نمود.

این خبر تنها چند ماه پس از اعلام قبلی مدیرعامل قطر ایرویز مبنی بر سرمایه‌گذاری در یک شرکت هواپیمایی آفریقایی و توصیفِ جنوب این قاره به عنوان «آخرین قطعه‌ی پازل» برای عملیات آن‌ها در منطقه، منتشر شده است.

حضور قطر ایرویز در آفریقا از زمان راه‌اندازی اولین خطوط پروازی به این قاره در سال ۲۰۲۰ به سرعت گسترش یافته است.

در حال حاضر، این شرکت به ۲۹ شهر در آفریقا خدمات ارائه می‌دهد و همچنین سهام ۶۰ درصدی از تازه‌ترین فرودگاه رواندا را نیز در اختیار دارد.

طبق گزارش‌ها، قطر ایرلاینز در مراحل نهایی خرید ۴۹ درصد از سهام RwandAir، خط هوایی ملی رواندا، نیز قرار دارد. 

انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری قطر ایرویز، ایرلینک نیز شاهد ارتقای قابل توجهی در عملیات خود باشد.

مدیرعامل ایرلینک،  راجر فاستر، اعلام کرده است که این مشارکت به آن‌ها امکان برقراری خطوط پروازی به مقصدهای جدید را می‌دهد.

او گفت: این سرمایه‌گذاری با ایجاد صرفه‌جویی در مقیاس، افزایش ظرفیت و گسترش دامنه‌ی بازاریابی، زمینه‌ساز رشد ما خواهد شد.

ایرلینک که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد، اکنون به عنوان یکی از بزرگترین ایرلاین‌های داخلی آفریقا شناخته می‌شود و به ۴۵ مقصد در ۱۵ کشور این قاره پرواز دارد.

ترجمه: فائزه امین پویا

منبع: airport-technology

ارسال نظر