|

طراحی جدید و پایدار فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دبی

طراحی جدید و پایدار فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دبی

دبی از طراحی جدید پایدار و کاربرپسندتری برای فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم خود رونمایی کرد که بهره‌وری انرژی و فناوری‌های مدرن را برای ایجاد تسهیلاتی با اهمیت جهانی ادغام می‌کند.

به گزارش کن نیوز؛ فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم دبی به‌زودی میزبان طراحی جدیدی خواهد بود. این طرح با همکاری پروژه‌های مهندسی هوانوردی دبی (DAEP) و راه‌حل‌های ساختاری پیشرفته دارالهندسه، بهره‌وری انرژی و فناوری‌های مدرن را برای ایجاد تسهیلاتی با اهمیت جهانی ادغام می‌کند.

طراحی فرودگاه بر فضاهای باز و وسیع با هدف ارائه یک تجربه بدون شکاف برای بازدیدکنندگان تأکید دارد. سقف بنا نیز به‌عنوان یک عنصر کاربردی و یک ویژگی برجسته طراحی عمل می‌کند که منعکس‌کننده رویاپردازی‌های دبی برای آینده است. ادغام فناوری‌هایی هم‌چون ناوبری هوشمند و نور طبیعی در راستای افزایش رفاه مسافران و ساده کردن روند سفر در نظر گرفته شده است.

این فرودگاه با هوش مصنوعی (AI) و متدولوژی‌های پیشرفته طراحی و هدف آن ارائه یک تجربه کاربرپسند اعلام است. طرح آن نیز به‌منظور بهبود جریان مسافران و کارایی عملیاتی، از مرحله ورود به سیستم تا امنیت بهینه‌سازی شده است.

طراحی جدید و پایدار فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دبی

طرح جدید فرودگاه آل مکتوم با الهام از میراث فرهنگی دبی، عناصر سنتی را با مواد و تکنیک‌های معاصر ترکیب و احترام به گذشته را با چشم‌اندازی برای آینده متعادل می‌کند. فرودگاه به‌عنوان مکانی پیش‌بینی شده است که در آن مسافران جهانی از فرهنگ‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار و فضایی فراگیر و دلپذیر را ترویج کنند.

علاوه بر این، پایداری محور اصلی طراحی فرودگاه جدید آل مکتوم است. استراتژی‌های کم‌مصرف هم چون به حداکثر رساندن نور طبیعی از طریق پنجره‌ها و نورگیرهای با دقت قرار داده شده، نیاز به نور مصنوعی را کاهش می‌دهد. منابع انرژی تجدیدپذیر نیز برای به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی فرودگاه با یکدیگر ادغام شده‌اند. طراحی این فرودگاه عواملی هم‌چون تجزیه‌وتحلیل نور روز و بادهای غالب را برای بهینه‌سازی جهت و شکل ترمینال در نظر می‌گیرد.

با استفاده از این عناصر طبیعی، فرودگاه اتکای خود را به انرژی مصنوعی کاهش می‌دهد و محیطی راحت‌تر و کم‌مصرف‌تر ایجاد می‌کند. رویکرد طراحان همچنین از فناوری‌هایی هم‌چون طراحی پارامتری و فرآیندهای الگوریتمی برای بهینه‌سازی هندسه ساختارهای فرودگاه استفاده می‌کند. این استراتژی برای ارتقای عملکرد و زیبایی ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است. طرح جدید بر باز بودن و اتصال تأکید دارد و ساختارهایی را ایجاد می‌کند که به جای محصور یا منزوی، در دسترس و به خوبی با محیط اطراف خود یکپارچه شده باشند.

طراحی جدید و پایدار فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در دبی

 

منبع: ایمنا

ارسال نظر