|

یک هواپیمای جدید بوئینگ را از بحران خارج می‌کند؟

یک هواپیمای جدید بوئینگ را از بحران خارج می‌کند؟

شرکت هواپیماسازی بوئینگ با اتحادیه بزرگ کارکنان خود به توافق رسید. این توافق موقت شامل بیش از ۳۲ هزار کارگر می‌شود و از یک اعتصاب بالقوه که قرار بود این هفته رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

به گزارش کن نیوز، این قرارداد چهار ساله پیشنهادی، از سوی اتحادیه به عنوان بهترین توافق جمعی تاریخ خود توصیف شده است. این دستاورد، پیروزی بزرگی برای رابرت کلی اورتبرگ، مدیرعامل جدید بوئینگ محسوب می‌شود که مسئولیت احیای این شرکت هواپیماسازی را بر عهده دارد.

وعده یک هواپیمای جدید

براساس مفاد این توافق، شرکت بوئینگ متعهد شده است که در صورت آغاز پروژه ساخت هواپیمای جدید در طول دوره چهار ساله قرارداد، جایگزینی برای هواپیمای پرفروش ۷۳۷ خود را در تاسیسات واقع در شمال غرب اقیانوس آرام ایالات متحده تولید نماید. هرچند، تاکنون اطلاعات رسمی در مورد این جت جدید منتشر نشده است.

رقابت در صنعت هوایی شدت گرفته است؛ هم شرکت بوئینگ و هم رقیب اصلی آن، ایرباس، در مراحل اولیه تدوین استراتژی‌هایی برای جایگزینی نسل فعلی هواپیماهای تک‌راهروی پرفروش خود هستند. این هواپیماهای نسل جدید پیش‌بینی می‌شود که از اواخر دهه ۲۰۳۰ وارد ناوگان هوایی شوند.

در توافق جدید بین بوئینگ و اتحادیه کارگری، کارگران افزایش حقوق ۲۵ درصدی را در طول چهار سال دریافت خواهند کرد. این رقم کمتر از درخواست اولیه اتحادیه که ۴۰ درصد بود، است که نشان می‌دهد اتحادیه به وضعیت مالی دشوار بوئینگ واقف بوده است.

این توافق می‌تواند برای بوئینگ که پس از حوادث اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بوده، یک نقطه عطف باشد. اما هنوز نمی‌توان گفت که این پایان بحران است. چرا که کارگران باید به این توافق رأی دهند و احتمال رد شدن آن توسط برخی از اعضای اتحادیه وجود دارد.

منبع: theguardian

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر