|

تاخیر پرواز در آمریکا جریمه نقدی برای ایرلاین‌ها در پی خواهد داشت!

تاخیر پرواز در آمریکا جریمه نقدی برای ایرلاین‌ها در پی خواهد داشت!

لغو بی دلیل پروازها برای ایرلاین‌های آمریکایی هزینه بر خواهد شد. ایالات متحده با تصویب قانونی جدید، ایرلاین‌ها را ملزم به پرداخت جریمه نقدی در صورت لغو پروازهای قابل کنترل کرده است. این قانون به ایرلاین‌ها را مجبور می‌کند تا برای جلوگیری از لغو پروازها تلاش کنند.

به گزارش کن نیوز؛ دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور سیاست اقتصادی کاخ سفید، در این باره می‌گوید: «این قانون رادیکال نیست، بلکه آمریکا در این زمینه بسیار عقب است.»

بر اساس این طرح، ایرلاین‌های آمریکایی علاوه بر جبران هزینه غذا و اقامت، باید به هر مسافر در پروازهای به تاخیر افتاده، مبلغ مشخصی غرامت نقدی پرداخت کنند؛ جزئیات دقیق و مبلغ غرامت هنوز نهایی نشده است.

در همین راستا؛ اتحادیه اروپا سال‌هاست که چنین قانونی را اجرا می‌کند و ایرلاین‌های آمریکایی موظف هستند در پروازهای بین المللی خود به این قانون عمل کنند.

قوانین اتحادیه اروپا، ایرلاین‌ها را ملزم می‌کند بسته به مسافت پرواز، مبلغی بین ۲۷۵ تا ۶۶۰ دلار برای تاخیر یا لغو قابل کنترل پرواز به مسافران غرامت پرداخت کنند.

سناتور ادوارد مارکی، عضو کمیته بازرگانی، علوم و حمل‌ونقل سنا، بر حق مسافران برای دریافت غرامت در صورت لغو پرواز به دلیل مشکلات فنی یا کمبود نیرو تاکید کرد و گفت: «مسافران به دلیل اختلال در سفر خود، مستحق جبران خسارت هستند.

قوانین غرامت تاخیر پرواز در کشورهای دیگری مانند کانادا، هند، عربستان سعودی، ترکیه، برزیل و چین وجود دارد و استرالیا نیز در حال تصویب چنین قانونی در سال جاری است. تاماش پاولیزین، مدیر اجرایی گروه حقوق مصرف‌کننده اروپا (AirHelp) که مشاور دولت آمریکا بوده، می‌گوید اگر ایرلاین‌ها بخواهند هزینه این غرامت را به بلیط مسافران منتقل کنند، این مبلغ کمتر از ۱ یورو یا ۱ دلار برای هر بلیط خواهد بود.

شکایت مسافران علیه ایرلاین‌های آمریکا در چهار سال گذشته چهار برابر شده و در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۶۱ هزار شکایت به رکوردی جدید رسیده است. 

از میان این شکایت‌ها، ۳۵ درصد مربوط به مشکلات پرواز، ۲۰ درصد مرتبط با بازپرداخت هزینه و ۱۶ درصد مربوط به چمدان بوده است. با این حال، او می‌افزاید که تعداد کل لغو پروازها و نرخ به موقع بودن پروازها در سال جاری تاکنون بهبود یافته است.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا قوانین متفاوتی برای رسیدگی به تاخیر پرواز دارند. هر ۱۰ شرکت در صورت لغو یا اختلال در پرواز، شما را به پرواز دیگری از همان ایرلاین منتقل می‌کنند و وعده غذا می‌دهند. 

منبع:fortune

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر