|

فرود اضطراری ایرباس بلوگا در فرودگاه آمستردام

فرود اضطراری ایرباس بلوگا در فرودگاه آمستردام

یکی از این هواپیماهای عجیب و غول پیکر که وظیفه حمل قطعات بزرگ هواپیماهای دیگر ایرباس را برعهده دارد، در مسیر خود از فرانسه به آلمان دچار مشکل فنی شد و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه آمستردام هلند گردید.

به گزارش کن نیوز؛ این هواپیمای غول‌پیکر با ظرفیت حمل ۵۰ تن بار، در ابتدا پرواز معمولی داشت و تا ارتفاع ۱۰ کیلومتری بالا رفت، اما ناگهان خلبان وضعیت اضطراری اعلام  و تقاضای فرود در نزدیک‌ترین فرودگاه را کرد.

آمستردام با فاصله ۱۴۴ کیلومتری نزدیک‌ترین فرودگاه بود و هواپیمای غول پیکر توانست به سلامت در آنجا فرود بیاید.

خوشبختانه مشکل به وجود آمده به نظر جدی نبوده و هواپیمای BelugaXL قرار است امروز (۱۲ سپتامبر) به مسیر خود به سمت هامبورگ ادامه دهد. این هواپیماها نقش مهمی در جابجایی قطعات ساخته شده در کارخانه‌های مختلف ایرباس در اروپا را دارند و به همین دلیل هفته‌ پرکاری را پشت سر گذاشته‌اند.

یکی دیگر از این هواپیماها چندی پیش قطعات مورد نیاز برای تعمیر یک ایرباس A۳۵۰ آسیب دیده‌ی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز را به لندن منتقل کرده بود.

این رویداد نشان می‌دهد که حتی هواپیماهای غول پیکر و پیشرفته نیز ممکن است دچار مشکل شوند. اما مهارت خلبان و آمادگی فرودگاه‌ها باعث شد تا این فرود اضطراری با موفقیت انجام شود.

منبع: aerotime

ترجمه: فائزه امین پویا

 

ارسال نظر