|

شرکت هواپیمایی تیمور شرقی کارت دعا در پرواز توزیع می‌‌کند

شرکت هواپیمایی تیمور شرقی کارت دعا در پرواز توزیع می‌‌کند

پاپ فرانسیس از تیمور شرقی به سنگاپور با هواپیمایی متفاوت از سایر شرکت‌ها سفر کرد که در آن کارت دعا برای مسافران در نظر گرفته شده بود.

به گزارش کن نیوز؛ هنگامی که پاپ فرانسیس از کشوری که بازدید می‌کند معمولاً سوار بر هواپیمایی می‌شود که توسط یک شرکت هواپیمایی محلی اجاره شده است. در سفر اخیر پاپ به شرق آسیا یک شرکت هواپیمایی متعلق به تیمور شرقی با نام Aero Dili، مسئول این ماموریت بود و پاپ را پس از یک پرواز چهار ساعته به مقصد بعدی خود، سنگاپور رساند.

در هواپیما، هر مسافری - از جمله خبرنگاران همراه پاپ - در جیب کوچک پشت صندلی‌ها، کارت مقوایی همیشه حاضر را یافتند که دستورالعمل‌های ایمنی در صورت اضطراری را توضیح می‌داد. اما، به طور غیرمنتظره، یک سند دیگر با عنوان "دعای خیر" نیز در آنجا قرار داشت.

این برگه، مشابه در فرمت با قوانین ایمنی، در پشت خود شش دعا کوتاه برای کسانی که در حال سوار شدن هستند، ارائه می‌دهد. ادعیه‌ای که برای پیروان ۶ دین غالب در جنوب شرقی آسیا آماده شده است.

333

اقدامات "ایمنی معنوی"

دو دلیل برای مراقبت این شرکت تیموری وجود دارد. اول اینکه Aero Dili بخشی از برنامه ترویج فرهنگی مذهبی انجام شده توسط کشور است، که کاملاً با دیدگاه واتیکان در این زمینه همسو است. دوم، یک تمایل واضح از سوی نخبگان تیموری برای حفظ روابط خوب با اندونزی مسلمان که حالا به یک شریک ضروری و یکی از متعهدترین کشورها در زمینه گفتگوی بین‌مذهبی است، به وجود آمده است.

گفتنی‌ است؛ هنگام ورود هواپیمای پاپ فرانسیس به سنگاپور، سرپرست پرواز پیامی را برای تأکید بر ماهیت "تاریخی" این پرواز برای خطوط هوایی خود ارائه داد و از پاپ، کاردینال‌ها و اسقف‌های حاضر در هواپیما بسیار تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ شرکت هواپیمایی مذکور قرار است از این پس در سفرهای مختلف به مسافران خود کارت دعا نیز ارائه دهد.

منبع: aleteia

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر