|

ایرباس چشم به سلطنت فضایی دارد!

ایرباس چشم به سلطنت فضایی دارد!

صنعت فضایی شاهد رقابت تنگاتنگی بین غول‌های هوافضا است. ایرباس که در سال‌های اخیر با چالش‌هایی در بخش هواپیماسازی مواجه بوده، اکنون به دنبال جبران این عقب‌ماندگی و فتح بازار فضایی است.

به گزارش کن نیوز؛ مدیرعامل این شرکت، گفته است که شرکت‌های اروپایی باید برای رقابت با اسپیس ایکس همان کاری را انجام دهند که با بوئینگ کردند.

وی در حاشیه نشست واشنگتن اعلام کرد: «برای تقویت جایگاه اروپا در عرصه فضایی، باید همکاری‌های بین‌المللی را گسترش دهیم و به دنبال ایجاد یک اتحادیه فضایی قدرتمند باشیم.

با وجود چالش‌های پیش روی ایرباس در حوزه موتور هواپیماهای تجاری، این شرکت همچنان یکی از دو قطب اصلی صنعت هواپیماسازی جهان به شمار می‌رود. رقیب دیرین آن، بوئینگ، نیز با مسائل مرتبط با ایمنی در محصولات خود دست‌وپنجه نرم می‌کند و تولیدش به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

با وجود موفقیت‌های چشمگیر در صنعت هواپیماسازی، ایرباس هنوز نتوانسته به جایگاه قابل توجهی در عرصه فضایی دست پیدا کند. در آخرین گزارش مالی، مدیرعامل شرکت،از متحمل شدن خسارت هنگفت 989 میلیون یورویی به دلیل هزینه‌های اضافی در پروژه‌های فضایی خبر داد و اعلام کرد که شرکت در حال بازسازی بخش فضایی خود است.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر در صنعت فضایی گفت:رقابت در این بازار شدت گرفته و ظهور بازیگران جدید، به‌ویژه SpaceX، تحولات شگرفی را رقم زده است.ایرباس نیز با نگرانی به پروژه پر سر و صدای Starliner بوئینگ نگاه می‌کند که به دلیل مشکلات فنی، نتوانست به‌طور موفقیت‌آمیزی مأموریت خود را به پایان برساند. در این میان، SpaceX به‌عنوان یک رقیب قدرتمند، با موفقیت‌های خود جایگاه ویژه‌ای در این صنعت پیدا کرده است.

منبع:qz

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر