|

تاخیرها در پروازها مدیر کل هواپیمایی عراق را برکنار کرد

تاخیرها در پروازها مدیر کل هواپیمایی عراق را برکنار کرد

اعتراضات گسترده مسافران به دلیل تاخیرهای طولانی پروازهای هواپیمایی عراق، دولت را بر آن داشت تا اقدامی قاطع انجام دهد. در همین راستا، مدیر کل هواپیمایی عراق از سمت خود برکنار شد تا شاید این تغییر بتواند به بهبود وضعیت خدمات‌رسانی در این بخش کمک کند.

به گزارش کن نیوز؛ نخست‌وزیر عراق، محمد شیعه السودانی، مدیر کل هواپیمایی ملی این کشور را به دلیل تاخیرهای متعدد پروازها برکنار کرد. این تاخیرها باعث سرگردانی بسیاری از گردشگران بین‌المللی شده است.

یک کمیته تحقیقاتی که به تازگی برای بررسی اختلالات در پروازهای عراق تشکیل شده بود، برکناری مناف عبدالمُنعم، مدیر کل این شرکت را که از سال گذشته مشغول به کار بود، پیشنهاد داد. نخست‌وزیری عراق نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

 دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای، بر لزوم ارائه خدمات باکیفیت و پاسخگویی مسئولین به مردم تأکید کرد. در این بیانیه آمده است: «تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند با تمام توان خود، نیازهای شهروندان را برطرف کرده و از هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری که به حقوق مردم خدشه وارد می‌کند، خودداری کنند.

دراین بیانیه آمده است: نخست‌وزیر بر حفظ اعتماد مردم به نهادهای دولتی تأکید کرده و اعلام نموده است که با هرگونه اقدامی که به این اعتماد خدشه وارد کند، برخورد جدی خواهد شد.

انتقادها از تاخیرهای پرواز هواپیمایی عراق به تازگی شدت گرفته است. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد فرودگاه بین‌المللی بغداد در ۳۱ اوت مملو از مسافر بوده و درگیری‌هایی بین مسافران خشمگین و کارکنان فرودگاه رخ داده است.

هواپیمایی عراق کمبود پرسنل را دلیل لغو پروازها عنوان کرده است. این شرکت همچنین ادعا کرده است که در طول ۳۰ روز مراسم اربعین، بدون هیچ تاخیری، به طور روان و ایمن به تقریباً ۱۹۰۰ پرواز رسیدگی کرده است.

ارائه خدمات‌رسانی ضعیف، گریبان‌گیر هواپیمایی عراق است. در سال ۲۰۲۰، سازمان هواپیمایی کشوری عراق، یک خلبان را به دلیل اجازه ورود یک مدل زن به کابین خلبان در حین پرواز، تعلیق کرد. در جولای ۲۰۱۸ نیز دو خلبان هنگام پرواز با یک بوئینگ ۷۳۷ که ۱۶۰ مسافر حمل می‌کرد، با هم درگیر شدند. در آگوست ۲۰۲۳ نیز، فرار یک خرس از قفسه‌ای در قسمت بار هواپیما، باعث تاخیر پرواز دبی به بغداد شد و هواپیمایی عراق مجبور به عذرخواهی شد.

منبع:manage

ترجمه: فائزه امین پویا

 

ارسال نظر