|

ایر کانادا با خلبانان خود به توافق رسید و از اعتصاب جلوگیری کرد!

 ایر کانادا با خلبانان خود به توافق رسید و از اعتصاب جلوگیری کرد!

خطوط هوایی ایر کانادا در آخرین لحظات پیش از یک اعتصاب بالقوه، با اتحادیه خلبانان خود به توافق رسید. این توافق موقت مانع از لغو گسترده پروازها و تعطیلی کامل ایر کانادا خواهد شد.

به گزارش کن نیوز؛ با نهایی شدن این توافق، «ایر کانادا» و «ایر کانادا روژ» که روزانه حدود ۶۷۰ پرواز با ۱۱۰ هزار مسافر را انجام می‌دهند، به فعالیت عادی خود ادامه خواهند داد.

جزئیات این توافق چهار ساله با انجمن خلبانان خطوط هوایی (ALPA) که نماینده بیش از ۵۲۰۰ خلبان است، تا زمان رأی‌گیری نهایی اعضای اتحادیه که طی یک ماه آینده انجام می‌شود، محرمانه خواهد ماند.

اتحادیه خلبانان اعلام کرده است که این توافق، حدود ۱.۹ میلیارد دلار کانادا (۱.۴ میلیارد دلار آمریکا) ارزش برای اعضا به همراه خواهد داشت که نشان دهنده افزایش ۴۶ درصدی نسبت به قرارداد قبلی منقضی شده در سپتامبر ۲۰۲۳ است.

سرپرست هیئت اجرایی ارشد ایر کانادا ALPA، سرهنگ دوم شارلین هادی، اعلام کرد: «پس از هفته‌ها مذاکره فشرده، در چندین موضوع کلیدی از جمله حقوق، بازنشستگی و قوانین کار، پیشرفت حاصل شد.»

دو طرف طی ۱۵ ماه گذشته در حال مذاکره برای قرارداد جدید بوده‌اند. خلبانان خواستار دستمزدهایی بودند که شکاف درآمدی آنها با همتایانشان در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده مانند یونایتد ایرلاینز را کاهش دهد.

وزیر کار کانادا از تلاش‌های سخت طرفین و میانجی‌گران فدرال برای جلوگیری از اختلال در سفر برای شهروندان کانادا قدردانی کرد.

پیش از این، ایر کانادا افزایش دستمزد بیش از ۳۰ درصد به همراه بهبود حقوق بازنشستگی و مزایای بهداشتی را پیشنهاد داده بود. اما اتحادیه این پیشنهاد را برای اعضایی که از سال ۲۰۱۴ با دستمزد و کیفیت زندگی پایین‌تری کار می‌کنند، کافی نمی‌دانست.

خلبانان خطوط هوایی ایالات متحده در دو سال گذشته با توجه به رونق گردشگری و کمبود نیروی کار، افزایش قابل توجه حقوق را در قراردادهای جدید به دست آورده‌اند. برای مثال، قرارداد جدید خلبانان یونایتد ایرلاینز، شامل افزایش دستمزد حدود ۴۲ درصد است.

بر اساس داده‌های انجمن خلبانان، در نتیجه این افزایش‌ها، برخی از خلبانان یونایتد ایرلاینز اکنون ۹۲ درصد بیشتر از همتایان خود در ایر کانادا درآمد دارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۳، این شکاف حقوقی تنها ۳ درصد بود.

منبع:reuters

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر