|

آداب رفتار در پروازهای امریکایی

 آداب رفتار در پروازهای امریکایی

فکر می‌کنید در طول پروازهای طولانی راحت باشید؟ اما برخی از ایرلاین‌ها محدودیت‌هایی در مورد راحتی مسافران قرار داده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی در تیک‌تاک، تجربه‌های خود از پرواز با مسافرانی که در هواپیمای مسافربری جوراب‌هایشان را درآورده‌اند، به اشتراک گذاشته‌اند.

این ویدیوها باعث شده تا بسیاری خواستار آموزش آداب معاشرت در طول پرواز شوند.

بسیاری از ایرلاین‌های معروف حتی می‌توانند مسافری را که بدون کفش (پابرهنه) پرواز می‌کند، از هواپیما بیرون کنند.

قرارداد "شرایط حمل و نقل" خطوط هوایی آمریکایی، شامل قوانین و مقررات دقیقی است که همه مسافران باید از آن‌ها آگاه باشند.

این ایرلاین‌ها برای ایجاد محیطی امن برای همه مسافران، از همه می‌خواهند که "لباس مناسب" بپوشند، به این معنی که "پابرهنه بودن یا لباس‌های زننده مجاز نیست".

2

جلوگیری از پرواز مسافران با پوشش نامناسب

بند ۲۱ قرارداد حمل و نقل یونایتد، دلایل مختلفی را برای منع سوار شدن مسافر به هواپیما برمی‌شمارد که یکی از آن‌ها پوشش نامناسب است.

دلایل منع سوار شدن برخی مسافران متنوع است و شامل مواردی مانند پوشش نامناسب (مانند پابرهنه بودن یا لباس‌های مستهجن) می‌شود.

برخی از ایرلاین‌ها فقط به افراد در سنین خاصی اجازه می‌دهند که با پای برهنه در پرواز حضور داشته باشند.

به دلیل اهمیت راحتی و ایمنی مسافران، خطوط هوایی «ساوت‌وست» ممکن است افرادی را که بالای ۵ سال سن دارند و بدون دلیل موجهی (مانند معلولیت) پابرهنه هستند، از پرواز منع کنند.

اگر ایرلاینی سیاست بدون کفش (پابرهنه) را اجرا کند، ظاهراً اجرای آن به مهماندار هواپیما بستگی دارد.

یک رفتارشناس در فلوریدا توصیه می‌کند مسافران در صورت تمایل به راحتی و در عین حال رعایت بهداشت در طول پرواز، دمپایی بپوشند یا جوراب تمیز به پا کنند.

پوشیدن جوراب الزامی نیست، اما دلایل درستی برای پوشاندن پاها در طول پرواز وجود دارد.

او می‌گوید: از نظر آداب معاشرت، راه رفتن با پای برهنه در مکان‌های عمومی بی‌ادبی محسوب می‌شود، زیرا بسیاری از میکروب‌ها می‌توانند از پاهای شما منتقل شوند.

اگر قصد دارید در یک پرواز طولانی کفش‌هایتان را در بیاورید، بهتر است برای سلامتی و امنیت خود بدون دمپایی راه نروید. براساس گزارش کن نیوز، کف هواپیما، به خصوص در دستشویی، بسیار کثیف است.

او می‌گوید: "برای سایر مسافران، دیدن کسی که با پای برهنه راه می‌رود، می‌تواند ناخوشایند یا غیربهداشتی تلقی شود که می‌تواند تجربه پرواز آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد."

اگر می‌خواهید راحت باشید و در عین حال بهداشتی به نظر برسید، «ویتمور» پیشنهاد می‌کند جوراب تمیز بپوشید، از دمپایی استفاده کنید یا کفش‌های راحت‌تری بپوشید.

منبع: foxnews

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر