|

جریمه ۸,۰۰۰ دلاری مسافر به دلیل رفتار نادرست در پرواز کانادا

جریمه ۸,۰۰۰ دلاری مسافر به دلیل رفتار نادرست در پرواز کانادا

مسافری که به دلیل رفتار نادرست در هواپیما باعث تغییر مسیر پرواز کانادا شد، به پرداخت بیش از ۵۰۰۰ دلار به عنوان هزینه سوخت محکوم شد.

به گزارش کن نیوز؛ بر اساس اعلام پلیس فدرال استرالیا، مردی ۳۲ ساله از ایالت استرالیای غربی در پروازی از پرت به سیدنی رفتار نامناسبی از خود نشان داد که منجر به تغییر مسیر پرواز شد. خلبان پرواز کانادا مجبور شد برای بازگشت به پرت بخشی از سوخت هواپیما را تخلیه کند تا بتواند فرودی امن داشته باشد.  این مسافر مشکل‌ساز با نوعی مجازات غیرمعمول روبه‌رو شده است و مجبور است هزینه سوخت هدر رفته را به شرکت هواپیمایی بازپرداخت کند.

این مسافر محکوم به پرداخت ۸,۶۳۰ دلار استرالیا (معادل ۵,۸۰۶ دلار آمریکا) به شرکت هواپیمایی شد تا هزینه سوخت هدر رفته را جبران کند. علاوه بر این، دادگاه محلی پرت او را به پرداخت ۶,۰۵۵ دلار جریمه محکوم کرد. مجموع هزینه‌هایی که این مسافر به دلیل رفتار نادرست خود باید پرداخت کند، به ۱۱,۸۶۱ دلار استرالیا می‌رسد. رقمی که احتمالاً چندین برابر بهای بلیط او است.

هشدار پلیس فدرال استرالیا

«شونا دیویس»، سرپرست موقت پلیس فدرال استرالیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حادثه باید هشداری برای همه باشد که رفتار مجرمانه در هواپیما می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای فرد خاطی به همراه داشته باشد. پیروی از دستورات کارکنان هواپیما بسیار ساده‌تر از ایجاد مشکلات غیرضروری است که می‌تواند به شما ضرر مالی وارد کند.»

با اینکه این پرواز کانادا در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد، پرونده این مسافر پس از حدود یک سال در سیستم قضایی استرالیا به نتیجه رسید. نام مسافر و نام شرکت هواپیمایی منتشر نشده است و جزئیات دقیقی از رفتار نادرست او که منجر به جریمه سنگین شد، مشخص نیست. این مسافر به جرم رفتار ناآرام و عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در هواپیما اعتراف کرده است.

برخی از رفتارهای تهاجمی مسافران در پروازها

در سال ۲۰۲۱، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با اتخاذ سیاستی قاطع، برخورد با رفتارهای نادرست مسافران را در اولویت قرار داد. این اقدام در پی افزایش قابل توجه حوادثی صورت گرفت که امنیت پرواز و خدمه را به خطر می‌انداخت.

نمونه‌هایی از این حوادث شامل تلاش برای ورود غیرمجاز به کابین خلبان، حمله فیزیکی به مهمانداران و موارد جدی‌تری مانند تعرض جنسی است. در برخی موارد، این تخلفات به قدری شدید بودند که به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

جریمه‌های سنگینی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شد. بالاترین جریمه فردی در آن سال در پرواز کانادا، مبلغ قابل توجه ۴۰,۸۲۳ دلار آمریکا بود که به فردی تعلق گرفت که در طول یک پرواز، مجموعه‌ای از تخلفات از جمله حمل مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر و تعرض جنسی را مرتکب شده بود.

 

منبع: هدهد

ارسال نظر