|

طوفان یک هواپیمای کوچک در ایتالیا را ناپدید کرد

طوفان یک هواپیمای کوچک در ایتالیا را ناپدید کرد

یک هواپیمای شخصی کوچک که از مودنا در شمال مرکزی ایتالیا به سمت فرانسه حرکت می کرد، روز گذشته در مه شدید بر فراز کوه های آپنین ناپدید شد.

به گزارش کن نیوز؛ مقامات محلی روز پنجشنبه اعلام کردند یک هواپیمای شخصی کوچک که از مودنا در شمال مرکزی ایتالیا به سمت فرانسه حرکت می‌کرد، روز گذشته در مه شدید بر فراز کوه‌های آپنین ناپدید شد.

مقامات در حال جستجو در زمین و از طریق بالگرد برای یافتن هواپیما و سه مسافر آن هستند، اگرچه نبود دید، عملیات را دشوار کرده است.

همچنین جسد یک آتش‌نشان نیز در جنوب ایتالیا پس از اینکه با وسیله نقلیه خود در حال رانندگی بود و توسط سیل ناگهانی برده شد، پیدا شد.

توفان بوریس، که تاکنون حداقل ۲۱ کشته برجای گذاشته و هزاران نفر را مجبور به جابجایی از محل سکونت خود در اروپای مرکزی کرده است، اکنون در حال عبور از دریای آدریاتیک است. قرار است این توفان روز پنجشنبه به مرکز ایتالیا برسد.

سایت پایش هواشناسی ایل متئو ایتالیا اعلام کرد که آخرین دوره هوای شدید فقط تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در بیشتر مناطق این کشور در آخر هفته هوا ملایم‌تر خواهد بود.

با این حال، در حالی که بخش‌های شمالی و مرکزی ایتالیا خود را برای توفان‌های بیشتر و سیل احتمالی آماده می‌کنند، بسیاری از مناطق جنوبی همچنان درگیر خشکسالی است که از ماه ژوئن آغاز شده است. مناطق جزایر ایتالیایی سیسیل و ساردینیا، و همچنین کالابریا در نوک شبه جزیره ایتالیا، همگی به دلیل کمبود باران وضعیت اضطراری محلی اعلام کرده‌اند.

ایتالیا در سال‌های اخیر به طور فزاینده ای تحت تأثیر آب و هوای بد قرار گرفته است. این سومین سال متوالی است که کشور از موج گرما و خشکسالی بی سابقه رنج می‌برد، به طوری که موج گرمای ملی امسال حتی قبل از شروع رسمی تابستان در ژوئن آغاز شد و تا اوایل سپتامبر ادامه داشت. هوای گرم و خشک باعث آتش سوزی گسترده، کمبود آب، رعد و برق، تگرگ و سیل شده است.

 

منبع: اقتصاد ایران

ارسال نظر