|

دومینوی استعفای مدیران بوئینگ همچنان ادامه دارد

دومینوی استعفای مدیران بوئینگ همچنان ادامه دارد

تد کالبرت، مدیرعامل بخش دفاع، هوافضا و امنیت بوئینگ، پس از ۱۵ سال حضور در این شرکت، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش کن نیوز؛ اگرچه دلیل رسمی این استعفا اعلام نشده، اما کارشناسان صنعت هوافضا، عملکرد ضعیف بوئینگ در سال‌های اخیر را عامل اصلی این تغییر می‌دانند.

بخش دفاع، هوافضا و امنیت بوئینگ، حدود ۴۰ درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. با این حال، این بخش با افزایش هزینه‌های تولید و تأخیر در پروژه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که باعث تضعیف چشم‌انداز مالی کل شرکت شده است.

استعفای کالبرت پس از دو سال پر از چالش‌های عملیاتی برای بوئینگ صورت گرفته است. براساس گزارش کن نیوز این غول هوافضای آمریکایی درگیر چندین جنجال مهم بوده است، از جمله اختلاف بر سر تبدیل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ به ایرفورس وان، هواپیمای مخصوص رئیس جمهور آمریکا، که انتقادهای گسترده مردم را به دنبال داشت.

 سقوط مرگبار هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ که منجر به زمین‌گیری جهانی این مدل شد، ضربه بزرگی به اعتبار بوئینگ زد. اوایل امسال نیز نقص فنی در درِ هواپیمایی به مقصد آلاسکا، بار دیگر این شرکت را زیر ذره‌بین قرار داد.

 بدهی هنگفت ۶ میلیارد دلاری، مرگ‌های مشکوک کارمندانی که مشکلات داخلی را افشا کرده بودند و شکست فضاپیمای استارلاینر در بازگرداندن فضانوردان ناسا از فضا (که این ماموریت بر عهده خدمه ۹ اسپیس‌اکس گذاشته شد)، از دیگر مشکلات و ناکامی‌های بوئینگ هستند.

استعفای کالبرت در شرایطی اتفاق می‌افتد که بوئینگ با چالش‌های چندوجهی روبرو است. این رویداد نشان‌دهنده وضعیت متزلزل این شرکت در عرصه هوافضا و ضربه دیگری بر پیکره بوئینگ است.

منبع: financialexpress

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر