|

لوفتهانزا دیگر به پکن پرواز نمی‌کند؟

لوفتهانزا دیگر به پکن پرواز نمی‌کند؟

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا در آستانه تصمیم‌گیری برای توقف پروازهای مستقیم بین فرانکفورت و پکن قرار دارد. افزایش هزینه‌ها و تغییرات ژئوپلیتیکی از جمله دلایل اصلی این تصمیم احتمالی هستند.

به گزارش کن نیوز؛ با توجه به افزایش چشمگیر تقاضا برای سفر به چین و بالا رفتن قابل توجه هزینه‌های عملیاتی، مسیر پروازی فرانکفورت به پکن دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی لوفتهانزا هفته‌ای پنج پرواز مستقیم بین این دو شهر با استفاده از هواپیمای ایرباس A۳۴۰-۳۰۰ انجام می‌دهد. پیش از این، برای پوشش بیشتر تقاضا و ارائه خدمات بهتر به مسافران، از هواپیماهای پهن‌پیکرتر ایرباس A۳۸۰ و بوئینگ ۷۴۷-۸i استفاده می‌شد.

شرکت هواپیمایی لوفتهانزا در ماه اکتبر تصمیم نهایی خود را در مورد توقف پروازهای مستقیم بین فرانکفورت و پکن اعلام خواهد کرد.

با این حال، پروازهای روزانه این شرکت بین مونیخ و پکن همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین، لوفتهانزا پروازهای خود بین مونیخ و هنگ کنگ را به حالت تعلیق درآورده و فعلاً برنامه‌ای برای از سرگیری آن‌ها ندارد. سایر شرکت‌های عضو گروه لوفتهانزا مانند ایرلاین‌های اتریشی و سوئیسی نیز از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون، پروازهای خود به پکن را متوقف کرده‌اند.

محدودیت‌های حریم هوایی ناشی از جنگ اوکراین و روسیه و همچنین وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه، باعث شده است تا چندین شرکت هواپیمایی فعالیت‌های خود را در چین بزرگ (شامل سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان) تغییر دهند.

در همین راستا بریتیش ایرویز پروازهای خود به پکن را لغو کرده و تعداد پروازهای خود به هنگ کنگ را به یک پرواز روزانه با بوئینگ 787 کاهش داده است. همچنین، شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک خدمات خود به شانگهای و هنگ کنگ را که بیش از ۲۰ سال در این مسیرها فعالیت می‌کرد، متوقف کرده است.

منبع:Reuters

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر