|

بادستور دولت کانادا ایرلاین‌ها به ازای هر شکایت مشتری ۷۹۰ دلار جریمه می‌شوند

بادستور دولت کانادا ایرلاین‌ها به ازای هر شکایت مشتری ۷۹۰ دلار جریمه می‌شوند

نهاد نظارتی فدرال حمل‌ونقل کانادا پیشنهاد کرده است که برای هر شکایت مشتری که حل‌ و فصل می‌کند، از خطوط هوایی ۷۹۰ دلار کانادا (معادل ۵۸۲ دلار آمریکا) غرامت دریافت کند، صرف نظر از اینکه آیا به نفع مشتری رای می‌دهد یا خیر.

به گزارش کن نیوز؛ آژانس حمل‌ونقل کانادا (CTA) می‌گوید این رقم تقریباً ۶۰ درصد هزینه حل‌ و فصل یک شکایت است و سالانه حدود ۱۷.۹ میلیون دلار کانادا درآمد خواهد داشت.

این آژانس سالانه به طور متوسط بیش از ۲۲ هزار شکایت را بررسی و رسیدگی می‌کند که هزینه‌های سنگینی معادل ۲۹.۸ میلیون دلار کانادا را در بر دارد. این هزینه‌ها عمدتاً صرف پرداخت حقوق کارکنان، خرید تجهیزات و سایر خدمات مورد نیاز می‌شود.

آلکسیس فون هونزبروک، مدیرعامل وست‌جت، معتقد است که این طرح مشتریان را تشویق به ارائه ادعاهای بی‌اساس می‌کند.

او در یک پست لینکدین در ۲۲ سپتامبر، این طرح را "مخالف اصول عدالت" خواند.

این امر نه تنها حجم شکایات وارده به CTA را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، بلکه به دلیل افزایش هزینه‌های سیستم، در نهایت منجر به افزایش نرخ‌های پروازی و تحمیل بار مالی بیشتر به مسافران خواهد شد.

CTA پس از افزایش شکایات در پی همه‌گیری کووید-۱۹، در سپتامبر ۲۰۲۳ رویه‌های خود را برای مدیریت شکایات مشتریان تغییر داد. بر اساس گزارش کن نیوز،این آژانس هنوز هزاران شکایت را که باید حل‌ و فصل کند، در دست بررسی دارد.

منبع:flightglobal

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر