|

فناوری تشخیص چهره به فرودگاه‌های هند رسید

 فناوری تشخیص چهره به فرودگاه‌های هند رسید

هند با اجرای طرح «DigiYatra» گامی بزرگ در جهت دیجیتالی‌سازی صنعت هوانوردی برداشته است. با همکاری شرکت «SITA»، فناوری‌های نوین بیومتریک مانند «SmartPath»در فرودگاه‌های مختلف کشور مستقر می‌شوند. این فناوری به مسافران اجازه می‌دهد تا با استفاده از چهره خود به جای اسناد سفر، از مراحل مختلف عبور کنند.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت سیتا با همکاری سازمان فرودگاه‌های هند (AAI)، فناوری بیومتریک «SmartPath» خود را در نه فرودگاه هند اجرایی می‌کند.

با هدف بهبود بهره‌وری فرودگاه‌ها و تسهیل عبور و مرور مسافران، هند طرح «DigiYatra» را کلید زده است. در این طرح، با همکاری شرکت سیتا، از فناوری‌های پیشرفته‌ بیومتریک مانند «SmartPath» و راهکارهای مدیریت جریان مسافر استفاده خواهد شد که منجر به کاهش زمان انتظار و بهبود امنیت در فرودگاه‌ها می‌شود.

ادغام فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌ها، نه تنها به افزایش سرعت و بهره‌وری در انجام مراحل مختلف سفر کمک می‌کند، بلکه سطح امنیت را نیز ارتقا می‌بخشد. این فناوری با کاهش خطاهای انسانی و تسهیل شناسایی مسافران، تجربه سفر ایمن‌تری را برای همه فراهم می‌کند.

فرودگاه‌هایی در کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، هند و امارات متحده عربی، تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت را در نقاط کلیدی مانند چک‌این، امنیت و گیت‌های سوار شدن پیاده‌سازی کرده‌اند.

با استفاده از داده‌های بیومتریک منحصر به فرد، فرودگاه‌ها می‌توانند شناسایی سریع‌تر، کاهش کاغذبازی و بهبود امنیت را تضمین کنند، اگرچه این فناوری مخالفانی دارد که نگرانی‌هایی را در مورد استفاده از اطلاعات شخصی افراد مطرح کرده‌اند.

«سومش پاتل»، رئیس منطقه آسیا-اقیانوس آرام در (SITA )گفت: با تمرکز بر ارائه سفر دیجیتال، بهبود بهره‌وری فرودگاه و آینده‌نگری عملیات با راه‌حل‌های هوشمند و چابک، هند فرصتی بی‌نظیر برای متحول کردن فرودگاه‌های خود با زیرساخت‌های واقعاً جهانی دارد.

در پی توافق جامع جولای ۲۰۲۳، همکاری(SITA) با سازمان فرودگاه‌های هند (AAI) وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. براساس گزارش کن‌نیوز این همکاری گسترده منجر به تجهیز ۴۳ فرودگاه بزرگ هند به فناوری‌های پیشرفته خواهد شد و به طور مستقیم بر تجربه بیش از ۲۷۰۰ نقطه تماس مسافری تأثیر خواهد گذاشت.

منبع:aerospaceglobalnews.com

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر