|

استقرار اتاق‌های کاهش استرس مسافران در یکی از فرودگاه‌‌های امریکا +تصاویر

استقرار اتاق‌های کاهش استرس مسافران در یکی از فرودگاه‌‌های امریکا +تصاویر

فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس-سنت پل در امریکا با ایجاد اتاق‌های آرامش‌بخش، فضایی آرام و دلنشین را برای مسافران فراهم می‌کند. این اتاق‌ها با نورپردازی ملایم، صندلی‌های راحت و مبلمان آرامش‌بخش طراحی شده‌اند تا مسافران بتوانند قبل از پرواز یا بعد از آن، لحظاتی آرام و بدون دغدغه را تجربه کنند.

به گزارش کن نیوز؛ فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس-سنت پل به زودی محلی آرام برای مسافرانش فراهم می‌کند. این فرودگاه قرار است دو اتاق مخصوص آرامش‌بخش ایجاد کند تا مسافرانی که در طول سفر استرس دارند، بتوانند لحظاتی آرام و بدون دغدغه را تجربه کنند.

این اتاق‌های آرامش‌بخش، که به اتاق‌های «حسی» هم معروف هستند، به سرعت در فرودگاه‌های سراسر آمریکا محبوب شده‌اند. با توجه به افزایش سفرهای هوایی بعد از کرونا، بیش از دوازده فرودگاه دیگر در ایالات متحده نیز چنین فضاهایی را برای مسافرانشان تدارک دیده‌اند.

photo_2024-09-27_23-07-22

فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس-سنت پل (MSP) قرار است فضایی آرام و مخصوص برای مسافرانش فراهم کند. این فرودگاه با همکاری یک سازمان خیریه به نام «فریزر» قصد دارد اتاق‌هایی را بسازد که مسافران بتوانند در آن استراحت کرده و آرامش بگیرند.

این اتاق‌های آرامش‌بخش مخصوصا برای افرادی که در سفر دچار استرس می‌شوند، مناسب است. مسافران می‌توانند در این اتاق‌ها از سروصدا و شلوغی دور شده و لحظاتی آرام را تجربه کنند.

این پروژه بخشی از برنامه‌ی توسعه‌ی بزرگ‌تر فرودگاه MSP است که تا سال ۲۰۲۸ به پایان می‌رسد. با اجرای این طرح، فرودگاه MSP به یکی از اولین فرودگاه‌های آمریکا تبدیل می‌شود که چنین فضایی را برای مسافران خود فراهم می‌کند.

این اتاق‌های آرامش‌بخش در بسیاری از فرودگاه‌ها محبوب شده‌اند. بر اساس گزارش کن نیوز، مجله‌ی مسافرتی «Conde Nast» اتاق حسی در فرودگاه بین‌المللی جرج بوش در هیوستون را یک «چشم‌انداز رویایی فرودگاهی» توصیف می‌کند که با صندلی‌های راحتی، چای‌های آرامش‌بخش و انواع ماساژورها برای رفع هرگونه تنش ناشی از صف‌های بازرسی امنیتی مجهز شده است.

یکی از اتاق‌های حسی جدید در MSP بخشی از پروژه توسعه ترمینال ۲ شمالی خواهد بود که در اوایل سال ۲۰۲۷ افتتاح می‌شود. اتاق حسی دوم در سال بعد و در جریان بازسازی کنکورس G در ترمینال ۱، بین گیت‌های G۸ و G۱۸، اضافه خواهد شد.

photo_2024-09-27_23-07-20

کمیسیون کلان‌شهر فرودگاه‌ها اعلام کرد که این اتاق‌ها با نورپردازی آرامش‌بخش، صندلی‌های راحت و مبلمانی که حس خوبی به شما می‌دهند، طراحی شده‌اند تا بتوانید در طول سفرهای طولانی، لحظاتی آرام و بدون استرس را تجربه کنید.

هنوز هزینه‌ی دقیق ساخت این اتاق‌ها مشخص نشده است، اما مسئولان این پروژه بر اهمیت ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای مسافران تأکید دارند.

منبع:startribune.com

ترجمه:فائزه امین پویا

 

ارسال نظر