|

روزشماری برای تحویل بالگرد بومی گوک‌بی ترکیه

روزشماری برای تحویل بالگرد بومی گوک‌بی ترکیه

مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای ترکیه گفت فرآیند تحویل هلیکوپتر بومی ترکیه «گوک‌بی تی625» در طول ماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش کن نیوز؛ مهمت دمیر‌اوغلو، مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای ترکیه (توساش) درباره روند تحویل هلیکوپتر بومی ترکیه «گوک‌بی تی625» که با امکانات داخلی توسعه و تولید شده است، گفت: تحویل این بالگرد را احتمالا طی ماه جاری خواهیم دید، شاید 29 اکتبر یا پیشتر از آن.

دیمر‌اوغلو در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو که برای حضور در جشنواره تکنوفست در شهر آدانا حضور دارد، درباره روند برنامه تحویل اولین هلیکوپتر بومی ترکیه، با اشاره به اینکه گوک‌بی در 30 اوت سال جاری «پرواز پیروزی» انجام داده است، گفت: در واقع تحویل خود را در آن زمان برنامه‌ریزی کردیم، اما در نتیجه تاخیر در برخی آزمایشات تحویل آن به ماه اکتبر موکول شد. چیزی که به تعویق افتاد، کار مستندسازی آزمون‌ها بود، یعنی کار تایید صلاحیت. ما این تحویل را در اواخر این ماه، شاید در 29 اکتبر یا زودتر مشاهده خواهیم کرد.

وی درباره آخرین وضعیت اولین هواپیمای جنگی بدون سرنشین ترکیه با بال دلتا، «آنکا 3»، گفت: این هواپیما که ما آن را بال دلتا می‌نامیم، یک سکویی با نامرئی بسیار بالا و پرواز و طراحی آن بسیار دشوار است. اولین پرواز خود را در اینجا انجام خواهد داد. ما پروازهای نمایشی و آزمایشی انجام دادیم.

 

منبع: آناتولی

ارسال نظر