|

اسپریت ایرلاینز یک قدم تا ورشکستگی!

اسپریت ایرلاینز یک قدم تا ورشکستگی!

سهام شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اسپریت ایرلاینز پس از انتشار گزارش وال‌استریت ژورنال درباره احتمال ورشکستگی، سقوط آزاد را تجربه کرد.

به گزارش کن نیوز، اسپریت ایرلاینز علاوه بر احتمال ورشکستگی، گزینه‌های دیگری را برای بازسازی ساختار مالی خود در نظر دارد.

این خبر در پی شکست مذاکرات ادغام ۳.۸ میلیارد دلاری این شرکت با JetBlue Airways در ماه مارس گذشته منتشر شد.

تد کریستی، مدیرعامل اسپریت ایرلاینز، در آن زمان اعلام کرد که پس از بررسی‌های دقیق و مشورت با مشاوران و JetBlue، به این نتیجه رسیدیم که به دلیل موانع قانونی، امکان نهایی شدن این معامله در موعد مقرر وجود ندارد.

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال، سررسید بازپرداخت برخی از اوراق قرضه Spirit سال آینده است. کل بدهی این شرکت هواپیمایی به ۳.۳ میلیارد دلار می‌رسد.

شرکت هواپیمایی اسپریت در اواخر ماه جولای از ارائه خدمات جدیدی خبر داد که هدف از آن ارتقاء سطح رضایت مسافران و ایجاد یک تجربه سفر دلپذیرتر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

این شرکت همچنین در ماه آگوست اعلام کرد که از طریق اقداماتی مانند کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تعدیل شبکه پروازی و تعدیل تعدادی از خلبانان، «در مسیر دستیابی به ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی سالانه در هزینه‌های جاری» قرار دارد.

با وجود این اقدامات، درآمد عملیاتی کل شرکت در سه ماهه دوم با کاهش ۱۰.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۲۸ میلیارد دلار رسید و زیان خالص آن نیز به ۱۹۲.۹ میلیون دلار افزایش یافت.

منبع: foxbusiness

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر