|

اروپا صاحب اولین خط هوایی حمل بار با پهپاد شد!

اروپا صاحب اولین خط هوایی حمل بار با پهپاد شد!

شرکت Dronamics به عنوان اولین خط هوایی حمل بار با پهپاد در اروپا، مجوز کامل فعالیت خود را دریافت کرد.

به گزارش کن نیوز؛ برادران رنگلوف، موسسان این شرکت بلغارستانی، در سال ۲۰۱۴ شرکتی را تاسیس کردند با این هدف که حمل و نقل کالا در اروپا را برای همه آسان‌تر کنند و بتوانند بسته‌ها را در همان روز بعد به مناطق دور افتاده برسانند.

این شرکت با رویکردی نوآورانه، به مشکل نبود حمل‌ونقل کالا به مناطق دورافتاده در سطح جهان پی برد و راهکار پهپادهای باربری را برای رفع این چالش ارائه داد.

کنستانتین رنگلوف، مهندس هوافضا و علاقه‌مند به پهپادها، می‌گوید: «هدف ما ساخت نسل جدیدی از هواپیمای باری بود تا بتوانیم تجارت را سرعت بخشیده و امکان تحویل در همان روز را برای همه و در همه جا فراهم کنیم.»

با حمایت مالی اتحادیه اروپا، برادران رنگلوف توانستند ایده خود را پیش ببرند و در سال ۲۰۲۳ به اولین خط هوایی حمل بار با پهپاد کاملاً مجوزدار اروپا تبدیل شوند.

با دریافت کدهای شناسایی رسمی از سازمان‌های جهانی هواپیمایی یاتا و ایکائو در سال گذشته، این شرکت به جمع شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی پیوست و از نظر قانونی و عملیاتی در سطح جهانی شناخته شد.

اروپا بیش از ۲۰۰۰ فرودگاه دارد، اما کمتر از ۱ درصد از آن‌ها هواپیمای باری دریافت می‌کنند. در حال حاضر، بار بیشتر به فرودگاه‌های بزرگی که توانایی پذیرش هواپیماهای غول‌پیکر را دارند، ارسال می‌شود.

به گفته رنگلوف، این یک فرصت از دست رفته‌ی بزرگ است که پهپادها می‌توانند آن را جبران کنند. او می‌گوید: «اگر بتوانیم فرودگاه‌های کوچک‌تر را به هم متصل کنیم و بسته‌ها را در آنجا تحویل دهیم، این برای توسعه اقتصادی این مناطق یک موهبت خواهد بود.»

تحویل بار به صورت خودکار

این شرکت با ترکیب پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه استقلال عمل، آیرودینامیک و تولید، راه‌حل کاملاً جدیدی برای تحویل بار ارائه کرده است.

در ماه مه ۲۰۲۳، شرکت Dronamics با موفقیت اولین پرواز پهپاد باری بزرگ خود به نام «قو سیاه» را انجام داد و تاریخ‌سازی کرد. این هواپیمای بدون سرنشین با بال ثابت می‌تواند ۳۵۰ کیلوگرم بار (به اندازه‌ی یک ون کوچک حمل بار) را حمل کند و بردی معادل ۲۵۰۰ کیلومتر دارد که برای اتصال بیشتر نقاط اروپا کافی است. همچنین می‌تواند در کوچک‌ترین فرودگاه‌های قابل تصور فرود بیاید و تنها به ۴۰۰ متر باند نیاز دارد.

رنگلوف می‌گوید: «اگر بخواهیم، حتی می‌توانیم آن را در یک پارکینگ فرود بیاوریم.»

این راه‌حل، صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه دارد. Dronamics قادر خواهد بود حمل و نقل بین‌المللی در همان روز را تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از حمل و نقل هوایی سنتی و با ۶۰ درصد کاهش انتشار CO2 انجام دهد.

منبع:moderndiplomacy

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر