|

بوئینگ با ۱۷ هزار کارمند خود قطع همکاری کرد

بوئینگ با ۱۷ هزار کارمند خود قطع همکاری کرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که طی ماه‌های آینده حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد چرا که ضرر و زیان‌های این غول هوافضا رو به افزایش بوده و اعتصاب کارکنان نیز تولید هواپیماهای پرفروش آن را متوقف کرده است.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که طی ماه‌های آینده حدود 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد چرا که ضرر و زیان‌های این غول هوافضا رو به افزایش بوده و اعتصاب کارکنان نیز تولید هواپیماهای پرفروش آن را متوقف کرده است.

بر اساس یادداشتی که کِلی اورتبرگ، رئیس و مدیرعامل جدید این شرکت، روز جمعه به اشتراک گذاشت، این اخراج‌ها شامل مدیران و کارکنان عادی خواهد بود. این شرکت نزدیک به 170 هزار نفر را در سراسر جهان در استخدام خود دارد.

اورتبرگ که دو ماه پیش به عنوان مدیرعامل این سازنده هواپیما منصوب شد، گفت: شرکت ما در وضعیت سختی قرار دارد و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، دشوارتر از آن است که بتوان آنها را نادیده گرفت.

یک ماه پس از شروع به کار وی، 33 هزار کارگر و کارمند ساعتی دست به اعتصاب زدند.

وی افزود: ما تعداد نیروی کارمان را با واقعیت‌های مالی خود و اولویت‌های متمرکزتر متناسب می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت تأکید کرد که این تصمیم سخت برای تکمیل تغییرات ساختاری اتخاذ شده تا توانایی این شرکت در رقابت و اجرای سفارشات مشتریان در بلندمدت تضمین شود.

اورتبرگ همچنین افزود که بوئینگ برنامه خود را برای توسعه هواپیماهای ایکس 777 تا سال 2026 به تعویق می‌اندازد و تولید هواپیماهای باری 767 تجاری خود را پس از تکمیل سفارشات باقی‌مانده در سال 2027 متوقف خواهد کرد.

پیش از این در هفته جاری میلادی، بوئینگ اعلام کرد که شکایتی از اتحادیه نماینده کارگران اعتصابی خود در کارخانه‌های واقع در ساحل غربی آمریکا در "هیئت ملی روابط کار" ثبت کرده است.

این شرکت مدعی شد که اتحادیه "انجمن بین‌المللی ماشین‌کاران و کارگران هوافضا" (IAM) در مدت چهار هفته اعتصاب به خوبی مذاکره نکرده و به اعضای خود اطلاعات نادرست در مورد وضعیت مذاکرات ارائه داده است.

منبع: اقتصاد ایران

ارسال نظر