|

سهام اسپریت ایرلاینز پس از تمدید مهلت بازپرداخت بدهی، ۶۰ درصد افزایش یافت

سهام اسپریت ایرلاینز پس از تمدید مهلت بازپرداخت بدهی، ۶۰ درصد افزایش یافت

سهام شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اسپریت ایرلاینز، پس از تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌های خود، به شدت افزایش یافت و بیش از ۶۰ درصد جهش کرد.

به گزارش کن نیوز؛ سهام اسپریت با این افزایش، در حال حاضر در مسیر ثبت بهترین عملکرد خود از زمان عرضه اولیه به عموم (IPO) در سال ۲۰۱۱ قرار گرفته است.

این شرکت موفق شد مهلت بازپرداخت ۱.۱ میلیارد دلار از اوراق قرضه مرتبط با برنامه باشگاه مشتریان مسافران را تا ۲۳ دسامبر تمدید کند. پیش از این، مهلت بازپرداخت این اوراق ۲۱ اکتبر بود.

 اسپریت همچنین اعلام کرد که یک خط اعتباری چرخشی ( revolving credit facility) به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را به طور کامل فعال کرده است. این نوعی وام است که شرکت‌ها می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این اتفاق باعث افزایش کوتاه‌مدت سهام اسپریت و کاهش سهام رقبای اصلی آن، یعنی جت‌بلو و فرونتیر، شود.

گفتنی است پیش از این سهام اسپریت در سال جاری با کاهش قابل توجهی روبرو شده بود. در ژانویه، پس از رد شدن طرح ادغام با جت‌بلو توسط قاضی فدرال، سهام این شرکت ۴۷ درصد کاهش یافت.

اوایل همین ماه، گزارش‌هایی مبنی بر بررسی احتمال اعلام ورشکستگی توسط اسپریت منتشر شد و این باعث سقوط بیشتر سهام این شرکت شد.

تمدید مهلت بازپرداخت بدهی و افزایش نقدینگی، یک خبر مثبت برای اسپریت ایرلاینز است و باعث افزایش سهام این شرکت شده است. با این حال، این شرکت همچنان با چالش‌های زیادی روبرو است و باید دید که آیا می‌تواند بر مشکلات خود غلبه کند.

منبع:forbes

ترجمه: فائزه امین پویا

 

 

ارسال نظر