|

تعلیق پروازهای ایرلاین «اسپیریت» به هاییتی پس از تیراندازی به بالگرد سازمان ملل

تعلیق پروازهای ایرلاین «اسپیریت» به هاییتی پس از تیراندازی به بالگرد سازمان ملل

یک شرکت هواپیمایی آمریکایی در پی تیراندازی به بالگرد سازمان ملل متحد در نزدیکی فرودگاه هاییتی، پروازهای خود به پایتخت این کشور را به طور موقت لغو کرد.

به گزارش کن نیوز؛ پس از آنکه افراد مسلح وابسته به گروه‌های تبهکار به بالگرد سازمان ملل که در نزدیکی فرودگاه اصلی هاییتی در حال پرواز بود، شلیک کردند، شرکت هواپیمایی آمریکایی پروازهای خود به ، پایتخت هاییتی را به طور موقت متوقف کرد.

شرکت هواپیمایی "اسپیریت" در بیانیه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که پرواز روزانه این شرکت از فورت لادردیل به پورتوپرنس در روز یکشنبه تعلیق شده است.

این شرکت هواپیمایی که دفتر مرکزی آن در فلوریدا قرار دارد، با تاکید بر اولویت قرار دادن امنیت مسافران و کارکنان خود، اعلام کرد که وضعیت را به دقت زیر نظر دارد.

در این حادثه که بالگرد سازمان ملل متحد پس از اصابت گلوله، مجبور به فرود اضطراری در پورتوپرنس شد. این بالگرد متعلق به بخش خدمات هوایی امدادرسانی سازمان ملل متحد بود و در زمان حادثه، سه خدمه و ۱۵ مسافر را حمل می‌کرد. به گفته برنامه جهانی غذا، این بالگرد توانست با موفقیت فرود بیاید.

این تیراندازی در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر خشونت‌های گروه‌های تبهکار در سراسر پایتخت هاییتی و فراتر از آن افزایش یافته است. این وضعیت نگرانی‌هایی را در مورد ناتوانی مأموریت تحت حمایت سازمان ملل متحد به رهبری پلیس کنیا برای مهار خشونت‌ها ایجاد کرده است.

منبع: abcnews

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر