|

صعود درآمد خطوط هوایی رکوردی بی‌سابقه ثبت می‌کند

صعود درآمد خطوط هوایی رکوردی بی‌سابقه ثبت می‌کند

درآمد جهانی خطوط هوایی در سال آینده از یک تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

به گزارش کن نیوز؛ انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) اعلام کرد که درآمد جهانی خطوط هوایی در سال آینده برای اولین‌بار از یک تریلیون دلار فراتر خواهد رفت که منعکس‌کننده تقاضای رو به رشد مسافر و بهبود سودآوری با وجود چالش‌های جاری است.

یاتا در آخرین گزارش چشم‌انداز مالی خود اعلام کرد: این رقم رشد سالانه ۴.۴ درصدی را در سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد. همچنین سود خالص ۳۶.۶ میلیارد دلاری را برای این صنعت در سال آینده پیش‌بینی کرد که نشان‌دهنده حاشیه سود خالص ۳.۶ درصد و بهبود نسبت به سود ۳۱.۵ میلیارد دلاری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۴ است. با این حال، خطوط هوایی با حاشیه‌های ناچیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به‌طور متوسط ​​فقط هفت دلار به ازای هر مسافر درآمد خواهد داشت که از ۶.۴۰ دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت: عبور از مرز درآمد تریلیون دلاری نقش حیاتی هوانوردی در اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد اما مهم است به یاد داشته باشیم که خطوط هوایی با هزینه‌های ۹۴۰ میلیارد دلاری و فشارهای خارجی قابل توجهی ازجمله مشکلات زنجیره تامین و افزایش مالیات مواجه است.

رشد مسافران به اوج جدیدی می‌رسد

پیش‌بینی می‌شود در سال آینده تعداد مسافران نسبت به سال قبل ۶.۷ درصد رشد کند و برای اولین بار از پنج میلیارد نفر فراتر رود و انتظار می‌رود تعداد پروازها به ۴۰ میلیون برسد.

به گفته والش، این افزایش اتصال، فعالیت‌های اقتصادی، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند مهمان‌نوازی، خرده‌فروشی و تدارکات را تسریع می‌کند.

وی با بیان اینکه سفر هوایی باعث ایجاد اشتغال و سوخت اقتصادی می‌شود، افزود: خطوط هوایی هسته اصلی زنجیره ارزش حمل‌ونقل هوایی جهانی هستند که ۸۶.۵ میلیون نفر را استخدام و ۴.۱ تریلیون دلار تاثیر اقتصادی ایجاد می‌کند که ۳.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی (در سال ۲۰۲۳) را تشکیل می‌دهد.

در حالی که چشم‌انداز خوش‌بینانه است، والش در مورد خطراتی که می‌تواند مانع پیشرفت شود، هشدار داد. اختلالات مداوم زنجیره تامین، ناکارآمدی زیرساخت‌ها و افزایش هزینه‌ها، ازجمله نیروی کار و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، همچنان نگرانی‌های مهمی هستند. قیمت سوخت جت، اگرچه کمتر از سال‌های اخیر است، اما همچنان بیش از یک چهارم هزینه‌های عملیاتی در سال ۲۰۲۵ را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، خطوط هوایی با افزایش بار مالیاتی مواجه خواهند شد، زیرا جبران مالیات دوران همه‌گیری کاهش می‌یابد.

بیزنس نوشت، با وجود چالش‌ها، یاتا انتظار رشد مداوم در عملیات مسافربری و باری را دارد. پیش‌بینی می‌شود حجم محموله‌ها به دلیل تجارت الکترونیک و تغییرات ژئوپلیتیکی ۵.۸ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود میانگین نرخ بلیت هواپیما، ازجمله خدمات جانبی، ۱.۸ درصد کاهش یابد و به ۳۸۰ دلار برسد که تمرکز صنعت بر کارایی و ارزش برای مصرف‌کنندگان را برجسته می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر