نروژ برای آزمایش هواپیماهای بدون انتشار آلایندگی با شرکای کلیدی همکاری میکند
نروژ با همکاری پیشگامان صنعت هوانوردی، در حال ایجاد یک منطقه آزمایشی برای هواپیماهای کممصرف و دوستدار محیط زیست است. هدف این است که آزمایشهای عملیاتی این فناوری نوین تا سال 2025 آغاز شود.
به گزارش کن نیوز؛ کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی از جمله نروژ، با امضای تفاهمنامهای، گام مهمی در جهت توسعه هواپیماهای پاک برداشتهاند. این همکاری بینالمللی که با مشارکت شرکتهای معتبر جهانی از جمله BETA Technologies و Bristow انجام میشود، نویدبخش آیندهای روشن برای حملونقل هوایی پایدار است.
این همکاری بر ایجاد یک مفهوم عملیات برای نمایشهای حملونقل بار تمرکز خواهد کرد، با هدف انجام عملیات آزمایشی در یک «جعبه شنی نظارتی» در نروژ تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز 2025. از طریق این نمایشها، این پروژه قصد دارد دانش و تجربه حیاتی را برای طیف گستردهای از ذینفعان ایجاد کند. هدف نهایی آزمایش، یادگیری و نشان دادن امکانپذیری عملیات تحرک هوایی پیشرفته در یک محیط کنترلشده است.
یون-ایوار نیگارد، وزیر حمل و نقل نروژ، گفت: «بسیار خوشحالیم که اولین تفاهمنامه برای استفاده از نروژ به عنوان یک منطقه آزمایشی برای هواپیماهای بدون انتشار و کم انتشار آلایندگی در حال نهایی شدن است. من از Avinor و اداره هوانوردی کشوری برای برداشتن این گام مهم در جهت فازبندی فناوریهای جدید قدردانی میکنم. این واقعیت که بازیکنان بینالمللی شناختهشدهای مانند Bristow و BETA مایل به آزمایش در نروژ هستند، نشان میدهد که نروژ بازار جذابی برای معرفی زودهنگام فناوریهای جدید است. برای دستیابی به هدف هواپیمایی بدون سوخت فسیلی تا سال 2050، حرکت سریع در این زمینه ضروری است. به همین دلیل است که دولت 50 میلیون کرون را به Avinor و اداره هوانوردی کشوری در بودجه دولتی برای سال 2025 اختصاص داده است.»
«به عنوان یک مرجع هوانوردی، ما متعهد هستیم که رویکردی جامع برای اطمینان از مشارکت کل اکوسیستم هوانوردی داشته باشیم. از طریق همکاری نزدیک با طرفین، میتوانیم تسهیل و حمایت از ادغام ایمن فناوریهای جدید را انجام دهیم. توسعه یک جعبه شنی نظارتی پیشرفته به همراه EASA یک کار مهم و ارزشمند است، اما ما معتقدیم که میتواند از صنعت حمایت کند، فرآیندهای نوآوری مربوط به تحرک جدید را تسریع کند و به ما صلاحیتهای حیاتی را ارائه دهد. ما واقعاً مشتاق این کار مهم هستیم.»، لارس کوبرستاد، مدیر کل CAA نروژ گفت.
«با امضای این تفاهمنامه، ما یک قدم دیگر به مسیر هواپیمایی بدون انتشار و کم انتشار آلایندگی نزدیکتر میشویم. Avinor بسیار خوشحال است که یک بازیگر بزرگ مانند Bristow و یک تولیدکننده نوآور مانند BETA میخواهند از نروژ به عنوان یک منطقه آزمایشی استفاده کنند. ما قبلاً اعلام کرده بودیم که هدف شروع پروازهای آزمایشی تا سال 2025 است و اکنون در مسیر خوبی برای دستیابی به این هدف هستیم.»، ابراهیم فوس، مدیرعامل Avinor گفت.
منبع: internationalairportreview
ترجمه: فائزه امین پویا
ارسال نظر