|

یک مقام مسئول شرکت ملی نفت:

شیوه‎نامه جدید ایمنی فرودگاهی در صنعت نفت تدوین شد

شیوه‎نامه جدید ایمنی فرودگاهی در صنعت نفت تدوین شد

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی نفت ایران از تدوین شیوه‎نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد.

مانی عبدالله‎زاده مسئله هوانوردی و فرودگاهی در شرکت ملی نفت ایران و به‌ویژه شرکت نفت فلات قاره را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت تاکید فراوانی برای افزایش ایمنی هوانوردی در این صنعت و پیگیری مشکلات تا برطرف کردن کامل آنها داشته‌اند.

وی همچنین از تدوین شیوه‌نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه که به‌زودی ابلاغ می‌شود کمک شایانی به‎منظور ساماندهی مشکلات و چالش‌های ایمنی در این زمینه خواهد بود.

در ادامه ایمان شیریان‌پور، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت نفت فلات قاره در گزارشی به بیان وضع ایمنی زمینی فرودگاه‌های ملکی این شرکت در مناطق عملیاتی سیری، لاوان و بهرگان پرداخت.

وی با بیان این‎که موضوع ایمنی فرودگاه، هم در فلات قاره و در شرکت ملی نفت همسو با تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در این زمینه کمیته استانداردسازی فرودگاه‌های ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران تشکیل شده و اولویت‌بندی سطوح استاندارد بر مبنای تجهیزات ایمنی و ناوبری فرودگاهی، زیرساخت‌ها و عملیات پشتیبانی و بهسازی فرودگاه‌ها قرار داده شده است.

وی در ادامه به بیان مشکلات موجود در فرودگاه‌های این شرکت و اقدام‎های انجام شده برای رفع این چالش‌ها پرداخت.

در ادامه، سیدمحمد پورراکی، معاون ایمنی و آتش‎نشانی اداره کل اچ‌اس‌یی وزارت نفت گفت: در چند ماه گذشته با تشکیل کارگروهی، ۹ فرودگاه صنعت نفت بازدید و ارزیابی شد و این نشست درباره بررسی وضعیت سه فرودگاه ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران است.

وی افزود: هدف از این اقدام استفاده از تخصص و مشاوره‌های روز برای اصلاح ایمنی فرودگاه‌ها و پروازها در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است و امیدوارم با پایان این نشست‌ها و ارزیابی‌ها، شاهد بهبود وضع در این زمینه باشیم.

در ادامه، اصلان کاظم‌پور، مشاور هوانوردی و هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت با بیان این‎که صنعت هوانوردی در تحقق اهداف کلان شرکت‌ها مهم و استفاده از آن برای شرکت‌های نفتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت هوانوردی پویا داشته باشیم باید در رأس آن ایمنی و امنیت را حفظ کنیم.

وی افزود: ایمنی و امنیت نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، زیرا در صورت به خطر افتادن این مقوله، امینت کشور با خطر روبه‌رو می‌شود، بنابراین باید فرودگاه‌ها، ایمنی کاملا روزآمدی داشته باشند و در غیر این صورت باید آنها را تعطیل کرد. البته با اهتمام و تلاش همکاران، بسیاری از چالش‌ها برطرف شده است و امیدوارم به‌زودی دیگر مشکلات نیز برطرف شود.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال نظر

 
  • مجید
    پاسخ

    سلام، حرکت بسیار خوبی شروع شده ولی هرگونه دستور العمل در این خصوص می بایستی منطبق با شیوه نامه(CAD)سازمان هواپیمایی کشوری باشه، میشود کمیته ای متشکل از همکارانی که در این فرودگاهها شاغل و بیش از ربع قرنسابقه خدمت دارند برای کلیه همه فرودگاههای نفت استفاده کرد، اینکه فلات قاره یا گازو نفت بصورت جداگانه برای خود این کار را کنند علاوه بر صرف وقت و هزینه اصل یکنواختی را نیز خدشه دار می کند، شرایط فرودگاههای نفتبا سایر فرودگاههای کشور متفاوت است HSE با واحد ایمنی زمینی و اتش نشانی و امداد و نجات فرودگاهی کاملا متفاوت است ترکیب و تلفیق این دو واحد از ظرافت خاصی برخوردار است و نیازمند دانش و تجربه فراوان است، خستهنباشید میگم به دست اندر کاران این طرح و ارزوی موفقیت دارم،