|

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

شرکت های دانش بنیان به صنعت هوایی ورود کرده اند

شرکت های دانش بنیان به صنعت هوایی ورود کرده اند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در سال های اخیر شرکت‌های دانش‌ بنیان سرمایه‌گذاری های خوبی در صنعت هوایی انجام داده اند و باید همکاری ها و فعالیت های خود را در این حوزه گسترش دهند.

«علی عابدزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از صنعت هوایی به عنوان یکی از عوامل توسعه کشورها نام برد و اظهار داشت: مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا، حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایجاد همکاری بیشتر با کشورهای مختلف جهان در حوزه هوایی از اولویت های این سازمان است.
وی افزود: در این دوره از تحریم ها، آمریکایی ها به دنبال ایجاد محدودیت های بیشتری بر صنعت هوانوردی ایران هستند اما با توجه به کنوانسیون های بین المللی و پیمان شیکاگو و ارتباط با سایر کشورها اجازه نخواهیم داد این کشور به اهداف خود برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل هوایی در جهان به دنبال ایجاد ارتباط بین ملت‌هاست تا با صلح و دوستی در این عرصه با یکدیگر همکاری کنند اما دولتمردان امریکایی با اعمال تحریم های ناجوانمردانه نمی خواهند این اتفاق رخ دهد.
وی با بیان اینکه مناطق مختلف ایران همواره در مسیر سرمایه گذاری ها و پیشرفت اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد: تسهیل صنعت حمل و نقل هوایی عامل مهمی در توسعه و پیشرفت این مناطق است زیرا تنها راه تسریع در پیشرفت های اقتصادی استفاده از حمل و نقل هوایی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت پیشرو در جهان است و چون حمل و نقل هوایی در توسعه کشورهای جهان نقش مهمی دارد، آمریکایی ها حدود 40 سال است که ایران را تحریم کرده اند.
عابدزاده با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی در کیش اظهار داشت: حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته بسیار قابل توجه است و این نشان می دهد که باید از ظرفیت های این شرکت ها در صنعت هوانوردی ایران استفاده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز برخی از پرنده ها بدون انجام مهندسی معکوس به وسیله متخصصان ایرانی طراحی و ساخته می شوند که نشان می دهد که متخصصان ایرانی از توانمندیهای بالایی برخوردار هستند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: حمل و نقل هوایی صنعت ویژه ای است لذا برای توسعه این صنعت باید حمایت های جدی داشته باشیم و سازمان هواپیمایی کشوری با حمایت همه جانبه اجازه نخواهد داد ایران در این حوزه از دنیا عقب بماند.
به گزارش ایرنا، تحریم صنعت هوایی ایران در دی ماه سال 94 و اجرای برجام برداشته شد اما با خروج آمریکا از این توافق بین المللی در اردیبهشت ماه امسال، بار دیگر مشمول تحریم ها شد؛ با اعمال این تحریم ها، سه شرکت بزرگ هواپیمایی شامل بوئینگ، ایرباس و ای تی آر ایتالیا نتوانستند به تمامی تعهدات خود برای فروش هواپیما به ایران عمل کنند.
ایران پس از برجام در مجموع برای خرید 200 فروند هواپیما از این سه شرکت (100 هواپیمای ایرباس، 80 بوئینگ و 20 هواپیمای ای تی آر) قرارداد امضا کرده بود که توانست سه هواپیمای ایرباس و 13 هواپیمای ای تی آر از این شرکت ها تحویل بگیرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر