|

مهرداد بذرپاش؛

مصالح کشور ایجاب می‌کند که دولت قیمت بلیط هواپیما را تعیین کند

 مصالح کشور ایجاب می‌کند که دولت قیمت بلیط هواپیما را تعیین کند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لغو دستور توقف حکم دیوان عدالت در مورد قیمت‌گذاری بلیط، اعلام کرد که در شرایط فعلی امکان واگذاری تعیین قیمت به بازار وجود ندارد و تقاضای مداخله شورای سران قوا را کرد.

به گزارش کن نیوز؛ بذرپاش با اشاره به حواشی ایجاد شده در بخش قیمت‌گذاری بلیط هواپیما و قطار، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری حکمی داد که به نظر ما وارد نبود و اعتراض کردیم. رییس دیوان عدالت اداری دستور توقف این حکم را داد، اما نامه‌ای دیدم که دستور توقف هم لغو شده است. ما این طور نمی‌توانیم هیچ مسوولیتی را در حوزه قیمت‌گذاری بلیط بپذیریم و این یعنی نظام عرضه و تقاضا قمیت را مشخص می‌کند. نامه‌ای نوشتیم و امیدوارم جناب مخبر در شورای سران قوا برای این مسئله تمهیدی بیندیشند. مصالح کشور اقتضا نمی‌کند که در بازاری که محدودیت عرضه داریم و ناترازی جدی در عرضه و تقاضا وجود دارد، بگوییم بازار، قیمت بلیط را تعیین کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازار زمانی می‌تواند قیمت‌گذاری کند که نظام عرضه و تقاضا متعادل باشد و تقاضاها، پوشش داده شود. فاصله عرضه و تقاضا در بخش بلیط هواپیما و قطار زیاد است. شورای عالی هواپیمایی می‌تواند نرخ‌گذار باشد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر