|

نبود جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله

نبود جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی نبود جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله را عامل کم‌رونقی این فرودگاه دانست و گفت: اکنون وضعیت شاید در حدود ۱۰ فرودگاه کشور مشابه فرودگاه کلاله است.

به گزارش کن نیوز؛ از گلستان، رضا آریانپور ظهر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در نشست خبری با رسانه‌های استان، اظهار کرد: نبود جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله که ۳۰۰ هکتار از بهترین زمین‌های کشاورزی منطقه در اختیار آن قرار دارد، سبب شده است تا در سال‌های گذشته و با وجود برقراری بعضی پروازهای موقتی در آن، مورد استقبال «ایرلاین‌ها» قرار نگیرد.

وی افزود: اجرای این پروژه مورد تاکید و اهتمام ویژه شهید آیت‌الله رئیسی بود که در مصوبات سفر دور نخست هیئت دولت به این استان قرار گرفت.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شد این پروژه با تأمین منابع مالی شرکت فرودگاه‌های ایران و شرکت پخش فراورده‌های نفتی اجرا شود، اما این دو شرکت با وارد کردن برخی ابهامات از جمله اینکه کدام شرکت مجری و کدام ناظر باشد و نحوه انتقال بودجه آنکه مورد تأیید دیوان محاسبات قرار گیرد، در اجرای طرح سنگ‌اندازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله دو بار مناقصه برگزار شد، اما شرکت‌های پیمانکار چنین پروژه‌هایی که در کشور محدود هستند، هزینه هزار میلیارد ریالی اجرای پروژه را به بیش از دو برابر افزایش دادند که مورد قبول دستگاه مجری قرار نگرفت و مناقصه‌ها باطل شد.

آریان‌پور با تاکید بر ضرورت ورود بازرسی وزارت نفت به این مسئله، اظهار کرد: در پیگیری انجام شده با وزیر نفت قول داد: سایر اعتبار مورد نیاز احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله را از محل منابع مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه تأمین کند.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت شاید در حدود ۱۰ فرودگاه کشور مشابه فرودگاه کلاله است و آن‌ها نیز جایگاه سوخت ندارند، افزود: فرودگاه کلاله تنها فرودگاهی است که احداث جایگاه سوخت آن مصوبه سفر استانی هیئت دولت دارد و باید اجرا شود.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، یادگار رئیس‌جمهور شهید است و وزارت نفت و شرکت فرودگاه‌های کشور و مسئولان استان گلستان ملزم به اجرا کردن این پروژه هستند تا یاد و نام رئیس دولت سیزدهم که اهتمام خاصی به مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داشت، در اذهان عمومی مردم منطقه برای همیشه باقی بماند.

منبع: ایمنا

ارسال نظر