|

ساخت نسل جدید پهپادهای کشاورزی با فناوری نوین

ساخت نسل جدید پهپادهای کشاورزی با فناوری نوین

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق شدند پهپاد دو کاره جامد پاشی و سم پاشی را تولید کنند.

به گزارش کن نیوز؛ هادی شریفیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان حوزه کشاورزی و پهپادی گفت: پهپاد مه پاش گرمایی با استفاده از جدیدترین فناوری ها بر فراز مزرعه یا باغ به پرواز در می آید و هاله ای از مه گرم ایجاد می‌کند. مه ایجاد شده کارکردهای فراوانی دارد که مهمترین آن ها جلوگیری از سرمازدگی باغ های میوه به ویژه پسته٬ سیب و مرکبات در فصل سرما و مبارزه با پشه٬ شته٬ مگس سفید و دیگر حشرات است.

او افزود: ذرات تشکیل دهنده مه بسیار کوچک هستند و به طور میانگین ۵ تا ۲۰ میکرون قطر دارند. این کوچکی باعث می‌شود تا با یک مخزن کوچک امکان ایجاد مه بر فراز باغ ها٬ جنگل‌ها و مزارع بزرگ فراهم شود. پهپاد ۲ کاره سیرنگ علاوه بر سمپاشی قادر به جامد پاشی هم است. بذر پاشی و کودپاشی از مهمترین کارکردهای این پهپاد ۲ کاره است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: پلتفرم طراحی شده این شرکت یک اپلیکیشن جامع خدمات کشاورزی است که تمامی درخواست ها و نیازهای کشاورزان از آماده سازی زمین تا برداشت و فروش محصول را پشتیبانی می‌کند. با استفاده از نقشه های ماهواره ای زمان دقیق کشت پیش بینی می‌شود. با توجه به آب و هوای اقلیم منطقه برنامه کشت ارائه می‌شود. نهاده ها و ادوات مورد نیاز جهت کاشت از طریق آن در دسترس قرار می گیرند.

شریفیان اظهار کرد: این پلتفرم در مرحله داشت٬ امکانات هواشناسی و خدمات پهپادی به کشاورز و در مدیریت مزرعه کمک می‌کند. با استفاده از آنالیز نقشه های حرارتی زمان بندی برداشت محصول اعلام می‌شود. به کمک این پلتفرم کشاورز می‌تواند در فروشگاه مجازی شخصی خود و بدون واسطه محصول خود را به منصفانه ترین قیمت بفروشد.

تمامی این خدمات توسط فعالان بخش خصوصی عرضه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر