|

افزایش ۱۸ درصد پروازهای فرودگاه آبادان 

افزایش ۱۸ درصد پروازهای فرودگاه آبادان 

مدیر فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان گفت: پروازهای فرودگاه آبادان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کن نیوز؛ احسان الواری‌نژاد چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: یک هزار ۱۷۹ پرواز در سه ماهه اول سال جاری در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشتند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۱۸درصدی داشته است.

وی بیان کرد :۱۳۷هزار و ۸۶۸ مسافر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ در فرودگاه آبادان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ در صد افزایش داشته است.

الواری‌نژاد گفت:همچنین یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۶۱ کیلوگرم بار و بسته پستی در فرودگاه آبادان ارسال و پذیرش شده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش فرودگاه بین‌المللی آبادان جز اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد؛ این فرودگاه با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر توسعه یافت.

این فرودگاه ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری خود دارد. از آنجایی که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده‌است حتی ظرفیت هواپیماهایی به بزرگی بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس-۳۴۰ را دارد و هواپیماهای بزرگتر را نیز پذیرش می‌کند.

این فرودگاه در سال ۱۳۹۱ به فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان تغییر نام یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر