|

"ایرتاکسی" ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است

"ایرتاکسی" ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است

مدیر فرودگاه شاهرود ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش سرمایه‌گذاری در این فرودگاه گفت: ایرتاکسی؛ (تاکسی هوایی) یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است.

به گزارش کن نیوز؛ با اشاره به ایجاد فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شاهرود گفت: در راستای تحقق شعار سال، فرودگاه شهدای شاهرود فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در این فرودگاه را فراهم کرده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی فراهم شدن پروازهای بین‌المللی و استقرار گمرک در فرودگاه شاهرود را از فرصت‌های مهم ایجادشده برای سرمایه‌گذاری در این فرودگاه دانست و افزود: شهرستان شاهرود با تنوع آب و هوایی متنوع در تولید محصولات کشاورزی منحصربه‌فرد منطقه نظیر زردآلو، انگور، پسته، خشکبار و صادرات محصولات به کشورهاى حوزه خلیج‌فارس و روسیه و... با احداث سوله و زیرساخت‌های صادراتی در فرودگاه، یکى از فرصت‌هاى خوب سرمایه‌گذارى و اشتغال‌زایی است.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود اضافه کرد: حمل‌ونقل یکی از نیازهای اساسی برای صادرات بار در هر نقطه از دنیاست و این موضوع که با چه وسیله‌ای حمل شود و به مقصد برسد یکی از دغدغه‌های اساسی صادرکنندگان است.

قنبری تأکید کرد: جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی این شهرستان ویژگی منحصربه‌فردی دارد و می‌تواند پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان باشد و این خود می‌تواند رونق بسیار خوبى در صنعت توریست و ایجاد اشتغال‌زایی باشد.

وی گفت: علاوه بر این، موقعیت استراتژیک شاهرود و فرودگاه که درواقع چهارراهی است بین غرب و شرق و نیز شمال و جنوب کشور که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر کشور در مسیر تردد به سمت بارگاه منور و ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت رضا (ع) از شاهرود عبور کرده و بخش عظیمی از مسافران شاهرود را که درست در میانه راه تهران و مشهد قرار دارد به‌عنوان محل استراحت و اقامت بین‌راهی دارد و می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود با اشاره به اینکه بخشی از اراضی این فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کشت‌های گلخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: این فرودگاه آمادگی واگذاری زمین برای کاشت گلخانه‌ای و مشارکت در ساخت هتل فرودگاهی را دارد.

قنبری گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود و جاذبه‌های شاهوار که معروف است به قاره کوچک، راه‌اندازی مرکز پروازهاى تفریحى و آموزش خلبانى از جذابیت‌هاى خاصى برخوردار است.

وی با اعلام آمادگی برای واگذاری زمین متعلق به این فرودگاه به سرمایه‌گذاران افزود: سرمایه‌گذاری‌های غیرهوانوردی در فرودگاه شاهرود در حوزه‌های مختلف اعم از مجتمع خدماتی و رفاهی، بندر خشک، مدرسه آموزش خلبانی، هتل فرودگاهی، ورزشی و کشاورزی ممکن شد.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود اضافه کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد از اراضی مربوطه و فضاهای در اختیار این فرودگاه استفاده کنند.

قنبری "ایرتاکسی" را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شاهرود برشمرد و گفت: ایرتاکسی نیز یکی از قابلیت‌هایی است که برای فواصل نزدیک قابلیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه است.

وی افزود: استان سمنان به دلیل بهره‌مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود زمین مناسب در فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی است.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و کشور، آمادگی این فرودگاه را برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این عرصه‌های فعالیتی اعلام کرد

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر