|

خرید و استقرار برج مراقبت سیار در استان فارس

خرید و استقرار برج مراقبت سیار در استان فارس

مدیرکل فرودگاه‌های فارس از خرید و استقرار برج مراقبت سیار خبر داد و گفت: این برج تولید داخلی است و در مواقع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش کن نیوز؛ فخرالدین کشاورز در نشست خبری امروز با اشاره به وجود ۸ فرودگاه در استان، ابراز کرد: از این تعداد دو فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب و لارستان بین‌المللی است و شش فرودگاه دیگر قابلیت عملیات‌های پروازی با هواپیما‌های بدنه‌متوسط را دارند.

او با اعلام اینکه "در زمان حاضر به‌جز سه فرودگاه شیراز، لارستان و لامرد دیگر فرودگاه‌های استان فعال و عملیاتی نیست. "، اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که فرودگاه‌های جهرم، داراب، فسا، آباده و زرقان از حالت بلاتکلیفی و رهاشدگی خارج شود و یک شبکه حمل‌ونقل درون‌استانی هوایی شکل گیرد.

کشاورز همچنین از توسعه فرودگاه داراب با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: توسعه فرودگاه جهرم هم با ۲۲۰ میلیارد تومان در حال انجام است و شهریورماه عملیات پروازی از آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با بیان اینکه پروژه زهکشی و هدایت آب‌های سطحی به‌طول ۳۰ کیلومتر، لایروبی و زهکشی هدایت سطحی سطوح پروازی به‌طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز انجام شده است، گفت: این فرودگاه، نخستین فرودگاه کشور است که موفق به کسب گواهینامه برخی استاندارد‌های بین‌المللی شده است.

کشاورز در خاتمه سخنانش از خرید و استقرار برج مراقبت سیار خبر داد و گفت: این برج تولید داخلی است و در مواقع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر