|

۱۲ ماموریت امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ نیشابور هوایی انجام شد

۱۲ ماموریت امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ نیشابور هوایی انجام شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۲ ماموریت امدادرسانی به مصدومان و بیماران در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

به گزارش کن نیوز؛ سیدحمید حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این ماموریت‌ها ۱۸ بیمار و مصدوم امدادرسانی و به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند.

وی با اشاره به تازه‌ترین ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور که دیروز انجام شد، بیان کرد: بر اثر حادثه واژگونی خودرو پژو پارس در محور نیشابور به قوچان محدوده روستای «کلیدر» چهار نفر مصدوم شدند که برای امدادرسانی به مصدومان علاوه بر بالگرد ۲ دستگاه آمبولانس پایگاه های «عبدالله گیو و برزنون» به محل اعزام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مصدومان پس از فرود بالگرد اورژانس هوایی در پد فرود بالگرد نیشابور تحویل آمبولانس پایگاه ۶ شهری شدند و تحت مراقبت به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

170876906

امدادرسانی به ۴۸ بیمار توسط اورژانس هوایی نیشابور

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال ۴۲ ماموریت توسط بالگرد اورژانس هوایی نیشابور انجام شده است که در این ماموریت‌ها ۴۸ بیمار و مصدوم حوادث ترافیکی و غیرترافیکی امدادرسانی و به بیمارستان منتقل شدند.

حسینی افزود: ۲۰ پد فرود بالگرد اورژانس هوایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور فعال است که از این تعداد ۱۵ پد در شهرستان نیشابور قرار دارد.

وی ادامه داد: هزینه هر بار پرواز بالگرد اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان و بیماران به صورت میانگین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی با زیر پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 
  • رهام تاشی
    پاسخ

    با سلام و خسته نباشید به کارکنان دلسور
    و کادر پروازی و پزشکان و تکنسین‌های هلال احمر جمهوری اسلامی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ....شما عزیزان در حاشیه کویر ایران بعد از خدای من اسمه شفا و ذکره ودوا قوت قلب مردم و زایران امام رئوف (ع) هستید بی خطر باشید و خدا قوت