|

برقراری ۶۲ پرواز مستقیم ویژه اربعین در فرودگاه رشت

برقراری ۶۲ پرواز مستقیم ویژه اربعین در فرودگاه رشت

مدیرکل فرودگاه گیلان، با بیان اینکه پروازهای مستقیم اربعین ۶ روز در هفته برقرار است، تصریح کرد: در ایام اربعین، ۴۴ پرواز رشت - بغداد و ۱۸ پرواز رشت - نجف اشرف برقرار خواهد بود.

به گزارش کن نیوز؛ سید محسن میرحسینی در گفت وگویی، از افزایش پروازهای ویژه اربعین فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به کشور عراق خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته چند پرواز در هفته به کشور عراق داشتیم، اما امسال به غیر از روز یکشنبه، در تمامی روزهای هفته پرواز مستقیم به کشور عراق برقرار است.

وی با بیان اینکه پروازهای ویژه اربعین از ۲۰ مردادماه لغایت ۱۶ شهریورماه انجام می‌شود، تصریح کرد: ۶۲ پرواز رفت و برگشت به عراق خواهیم داشت که شامل ۴۴ پرواز به مقصد بغداد و ۱۸ پرواز به مقصد نجف اشرف است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به انجام پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرتور، پارس ایر و پویا (ایرانی) و العراقیه (خارجی)، خاطرنشان کرد: زائران برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها به سایت فرودگاه سردار جنگل رشت مراجعه کنند.

میرحسینی با بیان اینکه به لحاظ قانونی هیچگونه فروش بلیط در فرودگاه انجام نمی‌شود، ادامه داد: نرخ مصوب بلیط رفت و برگشت شرکت های هواپیمایی ایرانی ویژه اربعین ۱۲ میلیون تومان و نرخ بلیط شرکت هواپیمایی العراقیه متغیر خواهد بود و لذا متقاضیان برای تهیه بلیط می‌توانند سایت‌های معتبر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بلیط شرکت پارس ایر برای روزهای دوشنبه، شرکت ایرتور برای روزهای چهارشنبه و شرکت پویا برای روزهای پنجشنبه به فروش می‌رسد، اضافه کرد: پرواز چارتری نداریم.

مدیرکل فرودگاه گیلان از زائران خواست چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند و خاطرنشان کرد: تشریفات حاکم بر پروازهای خارجی و بازرسی‌ها زمان بر است.

وی با اشاره به نامه استاندار گیلان به سازمان هواپیمایی کشور جهت برقراری پروازهای فوق‌العاده، یادآور شد: فرودگاه سردار جنگل رشت آماده پذیرش پروازهای فوق‌العاده است که در صورت برقراری پروازها، اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر