|

افزایش تعداد ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین

افزایش تعداد ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین

سازمان هواپیمایی کشور با هدف تسهیل سفر زوار اربعین، ظرفیت ناوگان هوایی را افزایش داده و امکان خرید بلیت از طریق روش‌های مختلف را فراهم کرده است. در این راستا، تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف به فروش بلیت با نرخ مصوب شده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: بازه زمانی سفرهای اربعین امسال ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه خواهد بود که برای این بازه زمانی شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ مصوب خواهد کرد

گفتنی است، هرساله با توجه به سهولت در سفر میزان تقاضا برای سفرهای هوایی نجف و کربلا از سوی زائران افزایش می یابد که در این زمینه سازمان هواپیمایی تلاش کرده است که ناوگان هوایی خود را افزایش دهد. با توجه به محدودیت در ناوگان هوایی کشور اما برای ایام اربعین تعداد ناوگان خود را افزایش داده ایم و امسال تمامی شرکت های هواپیمایی پای کار آمده و اقدام به عرضه  وفروش بلیت پروازهای اربعین خواهند کرد همچنین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور به نجف و بغداد پرواز خواهیم داشت.

سازمان هواپیمایی کشور روش های خرید برای امسال پیچیده است و چارترکنندگان در این ایام مشغول به کار هستند . برای تسهیل در روند فروش بلیت پروازهای اربعین امسال تلاش کرده ایم که از طریق دفاتر فروش آنلاین ،دفاتر فروش حضوری که مورد تایید شرکت های هواپیمایی هستند و همچنین از طریق سایت شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین کرده ایم.

سازمان هواپیمایی نظارت های خود را در این بخش تقویت کرده و با توجه به نرخی که برای استان های سیستان وبلوچستان ،خراسان که معادل ۶ میلیون تومان در هر مسیر است و ۵ میلیون تومان برای تهران و سایر استان ها شرکت های هواپیمایی موظف هستند که اقدام به فروش بلیت کنند.

هیچ یک از شرکت های هواپیمایی حق ندارند اقدام به گران فروشی کنند و در صورتی که مسافری که گران فروشی بلیت هواپیما را مشاهد کرد حتما به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کند. امسال هم برای جلوگیری از افزایش تاخیر پروازهای اربعین و همچنین تامین هواپیماهای جایگزین مرکز otc را راه‌اندازی کرده ایم تا مشکلی برای پروازهای اربعین ایجاد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر