|

تاکید قیصری نماینده تهران بر لزوم ادامه احیای صنعت هوانوردی در دولت چهاردهم

تاکید قیصری نماینده تهران بر لزوم ادامه احیای صنعت هوانوردی در دولت چهاردهم

فرزانه صادق مالواجرد گزینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی جهت تصدی وزارت راه و شهرسازی، امروز با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه برنامه‌های خود به پرسشهای زینب قیصری نماینده مردم تهران در حوزه هوانوردی پاسخ داد.

به گزارش کن نیوز؛ زینب قیصری، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امنیت انرژی و منابع معدنی مجلس شورای اسلامی، در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت حضور فعال‌تر بانوان در عرصه حکمرانی و با اشاره به تاکیدات رهبری در این زمینه، از فرزانه صادق مالواجرد، تنها وزیر زن پیشنهادی دولت چهاردهم، سوالات مهمی درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه صنعت هوانوردی پرسید.

قیصری با تاکید بر اینکه انتظار از حضور خانم مالواجرد در رأس وزارتخانه راه و شهرسازی ، تحول در حوزه حمل و نقل هوایی است ، بر اهمیت این انتصاب و انتظارات جامعه از این وزیر زن تاکید کرد.

نماینده مردم تهران از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پرسید که آیا قصد دارد سیاست‌های وزارتخانه را در دولت سیزدهم در بخش نوسازی ناوگان هوایی ادامه دهد یا رویکرد جدیدی را اتخاذ خواهد کرد؟ 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چگونه می خواهید با توجه به چالش‌های موجود در صنعت هوانوردی کشور، به ویژه در حوزه‌های سازماندهی ایرلاین‌ها، افزایش تعداد پروازها و همچنین مدیریت قیمت بلیط، و تسهیل ورود هواپیمای مسافربری به کشور  به بهبود وضعیت این صنعت کمک کنید، خواستار ارائه راهکارهای عملیاتی و زمان‌بندی اجرای آنها شد.

همچنین، قیصری با طرح این سوال که با توجه به زیان‌ده بودن اکثر فرودگاه‌های کشور به جز«مهرآباد و مشهد»، برنامه مالواجرد برای اقتصادی‌سازی فرودگاه‌های کشور چیست و خواستار ارائه راهکارهای عملیاتی در این زمینه شد.

وی بر این موضوع نیز تاکید کرد که با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور و صنعت هوانوردی لازم است وزیر راه و شهرسازی در دولت چهاردهم یک برنامه مشخص و مدون برای خنثی سازی این تحریم ها و حمایت از فعالان این صنعت داشته باشد

گفتنی است مالواجرد، فارغ‌التحصیل رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد، پیش از این به عنوان معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی  فعالیت داشته است.

 

ارسال نظر