|

پرواز بالگرد هلال‌احمر برای پشتیبانی عملیات اطفای حریق جنگل‌های علی آباد کتول

پرواز بالگرد هلال‌احمر برای پشتیبانی عملیات اطفای حریق جنگل‌های علی آباد کتول

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در دومین روز از عملیات اطفای حریق جنگل های علی آباد کتول، بالگرد جمعیت هلال‌احمر به منظور پشتیبانی عملیات و انتقال نیروها به پرواز در آمد.

به گزارش کن نیوز؛ قاسم غریب آبادی گفت: عصر روز یکشنبه ۱۱ شهریور گزارشی مبنی بر آتش سوزی در ارتفاعات کوهستانی منطقه سیامرزکوه در دهنه محمدآباد کتول از سوی اداره منابع طبیعی علی آباد کتول به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: از روز گذشته پس از درخواست مجوز از سازمان امدادونجات برای پرواز بالگرد و انتقال نیرو به این منطقه سخت گذر، عوامل منابع طبیعی با بالگرد به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه خشک بودن مراتع و همچنین وزش باد در منطقه آتش سوزی، مهار و اطفا را با مشکل مواجه می‌کند افزود: امروز برای دومین روز متوالی، بالگرد هلال‌احمر برای انتقال نیرو‌ها به منطقه آتش سوزی به پرواز درآمد و طی دو روز عملیات پروازی تاکنون با ۸ سورت پرواز و ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه عملیات، ۳۹ نفر نیروی عملیاتی با بالگرد هلال‌احمر به مناطق آتش سوزی انتقال داده شدند.

وی گفت: همچنین تیم‌های پشتیبانی عملیات هلال‌احمر در منطقه استقرار دارند تا در صورت وقوع احتمالی حادثه برای نیرو‌های پرتلاش منابع طبیعی، اقدامات اولیه امدادی را در سریع‌ترین زمان انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر