|

بالگرد هوایی اورژانس در ایلام ماندنی شد

بالگرد هوایی اورژانس در ایلام ماندنی شد

پس از برگزاری یک نشست بالگرد هوایی اورژانس صاحب آشیانه و در ایلام ماندنی شد، موضوعی که چند روز گذشته مورد توجه فعالان فضای مجازی قرار گرفته بود.

به گزارش کن نیوز؛ نشست هماهنگی ایجاد و آماده‌سازی آشیانه بالگرد اورژانس ایلام به‌منظور جلوگیری از خروج آن از استان، در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری ایلام برگزار شد.

«محمدسبحان حسنی» ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در این نشست، اظهار کرد: بالگرد دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از مهمترین نیازهای اساسی حوزه سلامت استان محسوب می‌شود و سازمان‌های مرتبط موظف هستند تمام تلاش خود را برای ایجاد آشیانه این بالگرد به کار گیرند.

دکتر «عادل مقصودی‌نژاد» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست، گفت: امیدواریم شهرداری ایلام و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کمک کنند که یک فضای موقت در بیمارستان رازی تسطیح شود و در اختیار قرار گیرد که در کوتاه مدت، مشکل پارکینگ این بیمارستان مرتفع شود و پد بالگرد این بیمارستان در اختیار قرار گیرد تا در بلند مدت نیز آشیانه ساخته شود.

دکتر «صیدنور علیمرادی» مدیر اورژانس پیش بیمارستانی ایلام در این نشست، اظهار کرد: آشیانه این بالگرد باید در سریعترین زمان ممکن طراحی و در دسترس قرار گیرد و انتظار داریم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و دستگاه‌های دخیل در این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند.

دکتر «شهرام کارگر» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست، گفت: بالگرد یکی از اساسی‌ترین نیازهای اصلی دانشگاه علوم پزشکی ایلام است و همچنین هر فضایی که در بیمارستان رازی ایلام مورد تایید مدیریت اورژانس باشد در اختیار قرار خواهد گرفت که تکمیل و تجهیز شود و در اختیار کادر پروازی این بالگرد قرار گیرد.

در این نشست موضوع زیرساخت و آشیانه بالگرد به‌صورت مشترک با جمعیت هلال احمر استان توافق و موضوع حل و فصل شد و بر این اساس بالگرد اورژانس چندماه آینده با موافقت جمعیت هلال احمر می‌تواند از پد، آشیانه و خوابگاه خلبانان آشیانه بالگرد این جمعیت در مرکز استان استفاده کند و دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز باید مقدمات و زیرساخت‌های لازم را برای استقرار دائمی بالگرد اورژانس در مرکز استان فراهم کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر