|

ساختمان جدید هواشناسی فرودگاه بین‌المللی پیام افتتاح شد

ساختمان جدید هواشناسی فرودگاه بین‌المللی پیام افتتاح شد

با حضور دکتر سحر تاج بخش معاون وزیرراه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور و اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، چهارشنبه بیست و یکم شهریورماه ساختمان جدید هواشناسی این فرودگاه افتتاح شد.

به گزارش کن نیوز؛ رییس سازمان هواشناسی کشور در آیین افتتاح ساختمان جدید هواشناسی پیام، ضمن تقدیر از احداث این ساختمان عنوان کرد: مدیریت شایسته و درک بسیار خوب مدیریت پیام در خصوص ضرورت تامین فضایی برای حوزه هواشناسی با توجه به فعال بودن بخش های مختلف مسافری، کارگو و آموزشی در این فرودگاه موجب شد تا امروز شاهد افتتاح و آغاز به کار ساختمان جدید هواشناسی فرودگاه پیام باشیم.

تاج بخش تصریح کرد: با اقدام صورت گرفته از این پس می توان شاهد ارتقای عملکرد و خدمات در حوزه هواشناسی به بخش فرودگاهی پیام که موجب بالارفتن ایمنی پروازها می شود، باشیم.

وی افتتاح ساختمان جدید هواشناسی پیام را به عنوان سرلوحه ای برای سایرحوزه ها دانست و گفت: این آمادگی از سوی سازمان هواشناسی برای تکمیل تر شدن ادوات و تجهیزات این ساختمان با هدف دقیق تر کردن اطلاعات و داده ها و ارتقای هر چه بیشتر ضریب ایمنی پروازها وجود دارد.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این مراسم با اشاره به ماموریت و برنامه های این منطقه با هدف تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال، گفت: هم اکنون 60 درصد از شرکت های فعال در این منطقه در حوزه آی سی تی و تجهیزات الکترونیکی فعال هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم تا سال 1404 به 70 درصد خواهد رسید.

قنبرپور با اشاره به اشتغال 9 هزار نفر در واحدهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، بیان داشت: با توجه به استقرار واحدهای مرتبط با حوزه آی سی تی در پیام ،این آمادگی وجود دارد تا مرکز داده سازمان هواشناسی کشور بصورت استاندارد در قطب مرکز داده پیام ایجاد شود.

گفتنی است، ساختمان جدید هواشناسی فرودگاه بین المللی پیام در زمینی به مساحت 120 متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال و با هدف ارتقای سطح خدمات هواشناسی و انجام ماموریت های هواشناسی فرودگاه بین المللی پیام به ذینفعان هوانوردی فعال در این فرودگاه از جمله ایرلاین ها افتتاح شده است.

این ساختمان در طول مدت هشت ماه احداث و شامل بخش هایی از جمله ایستگاه هواشناسی، اتاق دیده بانی، تجهیزات سنجش گر و مانیتورینگ هواشناسی است.

منبع: روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیا

ارسال نظر