|

راه‌اندازی اتاق فلزات گرانبها در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

راه‌اندازی اتاق فلزات گرانبها در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

مراسم افتتاحیه اتاق فلزات گرانبها با حضور سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت، محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک ایران، بهزاد زینالی سرپرست اداره کل منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش کن نیوز؛ به نقل از دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی، این اتاق با تمرکز بر مزایای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و با هدف تسهیل ورود کالای خام و اولیه و صدور محصول فرآوری شده و ارزیابی سنگ‌های قیمتی، همچنین توسعه صادرات و واردات و درنهایت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی افتتاح شد.

در راستای کارکرد اثربخش، این اتاق‌ها دارای فرآیندهایی تعریف شده است تا مسیر فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی از طریق این اتاق هموار باشد و تاجران مطابق با فرآیندها پیش بروند.

اجرای این برنامه‌ریزی نیازمند همکاری نهادهای متولی و ذی‌ربط است، اجرای برنامه ایجاد اتاق‌های فلزات گران‌بها وگوهرسنگ فرودگاهی با همکاری سازمان‌های مربوطه، حمایت از تولید داخل و افزایش سهم صادرات ایران را به همراه خواهد داشت.

سعید چلندری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این مراسم طی سخنانی از آمادگی این مجموعه برای آغاز به کار اتاق فلزات گران‌بها وگوهرسنگ خبر داد و گفت: این اتاق در فرودگاه جانمایی شده و شرایط برای رصد و پایش آن توسط سازمان‌های نظارتی مهیاست.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزون بر 30 هزار میلیارد تومان پروژه دارد که برخی همچون اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ آماده بهره‌برداری است.

در این نشست مجری طرح صنعت گوهرسنگ، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و اتاق اصناف ایران حضور داشتند و نظرات خود را در راستای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های اتاق گوهرسنگ اعلام کردند.

 

منبع: موج

ارسال نظر