|

بالگرد اورژانس هوایی یاسوج ناجی جان مادران باردار در دوردست ترین نقاط استان شد

بالگرد اورژانس هوایی یاسوج ناجی جان مادران باردار در دوردست ترین نقاط استان شد

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از انجام دو ماموریت مهم برای نجات جان مادران باردار در دور دست ترین نقاط استان توسط بالگرد اورژانس هوایی خبر داد.

به گزارش کن نیوز؛ هادی یوسفی ضمن اعلام این خبر گفت: در چهارمین روز مهرماه سال جاری بالگرد اورژانس هوایی یاسوج برای نجات جان مادران باردار در منطقه دلی مهتاب و زیلایی از دوردست ترین نقاط استان دو ماموریت مهم انجام داد.

وی افزود : در ماموریت اول؛ در ساعت ۶:۳۹  دیروز صبح چهارم مهرماه  گزارشی مبنی بر کمک به مادر باردار ۳۳ ساله در روستای دلی مهتاب از توابع شهرستان کهگیلویه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد که پس از هماهنگی های لازم بالگرد به محل موردنظر اعزام و مادر باردار جهت دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان امام سجاد (ع)یاسوج منتقل شد.

یوسفی ادامه داد: در ماموریت دوم؛ سه شنبه سوم مهرماه ساعت ۱۱:۱۸ صبح گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری مادر باردار در منطقه زیلایی به مرکز اورژانس ۱۱۵ ارسال شد که مجدد با هماهنگی ستاد هدایت عملیات بحران اورژانس بالگرد اورژانس هوایی برای نجات جان این مادر اعزام شد و با توجه به سابقه بیماری زمینه ای این مادر باردار به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل گردید.

سخنگوی اورژانس استان در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی همکاران اورژانس پیش بیمارستانی استان، واحد ارتباطات، EOC، تیم پزشکی و کادر پروازی و همچنین کادر پزشکی بیمارستان های ذکر شده که با تلاش های بی وقفه خود جان این بیماران را نجات دادند، قدردانی کرد.

اورژانس هوایی یاسوج با بهره‌گیری از بهترین بالگرد، تجهیزات پیشرفته و کادر پزشکی مجرب، همواره آماده ارائه خدمات اورژانسی به بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

لازم به ذکر است که انجام اینگونه ماموریت‌های حساس، نشان از آمادگی کامل سیستم اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با حوادث و فوریت‌های پزشکی است.

منبع: برنا

ارسال نظر