|

ماجرای فرود سخت بالگرد پس از اطفای حریق جنگل‌های خرم‌آباد چه بود؟

ماجرای فرود سخت بالگرد پس از اطفای حریق جنگل‌های خرم‌آباد چه بود؟

معاون اداره کل منابع طبیعی لرستان گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های معمولان و خرم‌آباد مهار شد.

به گزارش کن نیوز؛ بهروز دریکوند شامگاه پنجشنبه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع منطقه "دروغ‌زناب" شهرستان معمولان اظهار کرد: آتش سوزی در این منطقه از شب گذشته آغاز شده بود که به‌محض اطلاع از آتش‌سوزی نیروهای اطفای حریق منابع طبیعی به همراه جمعی از مردم محلی برای خاموش‌کردن آتش راهی منطقه شدند و پس از ساعت ها تلاش با همکاری نیروهای منایع طبیعی و استفاده از ۲ فروند بالگرد خاموش شد.

فرود سخت بالگرد اطفای حریق

دریکوند همچنین از فرود سخت بالگرد اطفای حریق هنگام بازگشت از عملیات اطفای حریق های امروز معمولان در فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت: در پی وقوع آتش سوزی امروز مراتع و جنگل های شهرستان معمولان ۲ فروند بالگرد هوا فضای سپاه جهت کمک به نیروهای اطفا حریق منابع طبیعی به شهرستان معمولان اعزام شدند که این ۲ بالگرد با استفاده از بسکت های حمل آب عملیات اطفا را انجام دادند.

معاون حفاطت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان ادامه داد: هنگام بازگشت از ماموریت، یکی از بالگردها در نزدیکی فرودگاه خرم آباد دچار نقص فنی شد که با درایت و تبحر خلبان و تیم پرواز، روی باند فرودگاه بر زمین نشست.

دریکوند گفت: علیرغم این فرود سخت آسیبی به تیم پرواز و سرنشینان بالگرد که از نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر بودند، وارد نشد و همگی در سلامت کامل به زمین نشستند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده تیم مهندسین فنی پرواز جهت بررسی و تعمیرات احتمالی این بالگرد به استان اعزام می شوند.

وی در خصوص آتش سوزی در اراضی خرم آباد عنوان کرد: صبح امروز نیز حریق در عرصه طبیعی منطقه "اناردر" واقع در جنوب خرم‌آباد گزارش شد که با اعزام نیرو به سطح مراتع و جنگل‌های خرم‌آباد این آتش سوزی با توجه به اینکه مساحت چندانی را در بر نگرفته بود ، اطفا شد.

وقوع افزون بر ۲۰۰ فقره حریق در اراضی ملی لرستان

معاون حفاطت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان گفت: از ابتدای فصل گرما تاکنون بیش از ۲۰۰ فقره حریق با دخالت عوامل انسانی در سطح استان رخ داده است.

دریکوند اظهار کرد: پوشش گیاهی انبوه مراتع استان، گرمای هوا و عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از جمله عوامل دخیل در این حریق ها بوده است.

وی افزود: این آتش سوزی ها با تلاش شبانه روزی مجموعه نیروهای امدادی و پیگیری های استاندار و مجموعه عوامل بویژه اداره کل منابع طبیعی و نیروهای پرتلاش حفاظتی، اداری و واکنش سریع و پشتیبانی فعالان و تشکل های مردمی اطفا شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و کوشش همگانی و افزایش فرهنگ طبیعت دوستی و حفاظت مشارکتی شاهد کاهش چشم گیر آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان باشیم.

لرستان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر