|

خط‌کشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع از سطوح پروازی فرودگاه شیراز در ۱۰ روز

خط‌کشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع از سطوح پروازی فرودگاه شیراز در ۱۰ روز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: عملیات خط‌کشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع از سطوح پروازی سطوح پروازی فرودگاه بین المللی شیراز با بیش از ۲۰ تن رنگ در مدت ۱۰ روز انجام شد.

به گزارش کن نیوز؛ فخرالدین کشاورز، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، از اتمام عملیات خط‌کشی سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد و گفت: این عملیات به مدت ۱۰ روز و با هماهنگی اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد.

کشاورز با اشاره به انجام لاستیک‌زدایی باندهای پروازی، هدف این عملیات را ارتقای ایمنی، استانداردسازی سطوح، کاهش خطای خلبان و تسهیل در پارک هواپیما اعلام کرد. این اقدامات به منظور انطباق با الزامات گواهی‌نامه فرودگاهی و استانداردهای جدید PART ADR انجام شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس توضیح داد: عملیات شامل باندهای پروازی، تاکسی‌وی A، تاکسی‌های ارتباطی، اپرون و سرویس رود بوده است. 

وی افزود: در این عملیات، بیش از ۳۰ هزار متر مربع از سطوح پروازی رنگ‌آمیزی شده است و برای این کار بیش از ۲۰ تن انواع رنگ (سفید، زرد، مشکی و قرمز) استفاده شده است.

کشاورز در پایان اعلام کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر