|

جابجایی ۱۸.۵ میلیون مسافر هوایی در کشور طی ۶ ماه

جابجایی ۱۸.۵ میلیون مسافر هوایی در کشور طی ۶ ماه

بررسی پروازها در نیمه نخست ۱۴۰۳ بیانگر نشست و برخاست ۱۴۴ هزار فروند هواپیما در پروازهای داخلی و ۱۷ هزار فروند در پروازهای بین المللی، اعزام و پذیرش ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار مسافر در پروازهای داخلی و ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در پروازهای بین المللی است.

به گزارش کن نیوز؛ تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۴۴ هزار فروند و ۱۷ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۳۱ هزار فروند و بین المللی ۱۴ هزار فروند) به ترتیب افزایش ۱۰ و ۲۱ درصدی داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص شد که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۶ ماهه ابتدایی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۸۵ و ۱۵ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌ ۱۳۹۳ افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد، رکورد دار نشست و برخاست هواپیما

برپایه این گزارش، بیشترین تعداد نشست و برخاست نیز در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۵۸ و ۳۵ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان هشت فروند بوده است.

در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۵۸ درصد معادل ۹۳ هزار فروند از مجموع ۱۶۱ هزار فروند نشست و برخاست‌ در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۲‌درصد معادل ۶۸ هزار فروند نشست و برخاست ها در ۴۸ فرودگاه باقی‌مانده انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(داخلی ۱۴ میلیون و۹۳۲ هزار و بین المللی یک میلیون و ۶۹۲ هزار نفر) به ترتیب ۹ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

نتایج بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص شد که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۲ و ۲.۲ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۲۶ و سه درصدی را نشان می دهد.

برپایه این گزارش، بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۶.۵ و ۴.۸ میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان ۵۳۷ نفر است. در ضمن در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۶۱ درصد ( ۱۱.۳ میلیون نفر از مجموع ۱۸.۴ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها که در آنها پرواز انجام شده) انجام شده است. به عبارت دیگر ۳۹ درصد ۷.۱ میلیون نفر اعزام مسافر در ۴۸ فرودگاه باقی‌مانده انجام شده است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر