|

تمرین امنیتی در فرودگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد

تمرین امنیتی در فرودگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد

تمرین امنیتی «دور میزی» و محدود میدانی با حضور بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای امنیتی و انتظامی روز سه‌شنبه در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد

به گزارش کن نیوز؛ مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در حاشیه این مانور اظهار کرد: این تمرین امنیتی با توجه به الزامات سازمان بین‌المللی هواپیمایی و برگزاری مانورهای دوره‌ای تهدیدات امنیتی، برنامه ملی امنیت هواپیمایی کشوری (NCASP)، طرح ملی پیشامد احتمالی (NCP)، نظامنامه امنیتی فرودگاه بین‌المللی مشهد و همچنین در راستای پاسخ‌دهی هرچه بهتر به برنامه جهانی ممیزی امنیت هوانوردی (USAP) انجام شده است.

محمود امانی افزود: طرح ملی پیشامد احتمالی امنیت هوانوردی با سناریوی بمب‌گذاری در هواپیما با حضور نمایندگان کمیته برنامه نظارت مستمر جهانی امنیت هوانوردی و نیز ارگان‌های نظامی و امنیتی از جمله واجا، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه، مدیران و کارشناسان فرودگاه‌های استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف از انجام تمرینات امنیتی و ایمنی و برگزاری مانورهای دوره‌ای در فرودگاه‌ بین‌المللی مشهد، افزایش آمادگی به‌منظور مدیریت بحران‌های محتمل، مرور قوانین و مقررات، بازنگری فرآیندها، افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح و حوادث و رفع نواقص احتمالی بر اساس ارزیابی مانور برای پاسخگویی هرچه بهتر به بازرسان سازمان بین‌المللی هواپیمایی است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: این تمرین نزدیک به سه ساعت به طول انجامید و هر یک از نقش‌آفرینان ضمن بیان شرح وظایف خود بر اساس برنامه تدوین شده، نقطه نظرات در راستای بهبود فرآیندها و افزایش تعاملات بین سازمانی را تشریح کردند.

به گفته وی، در مدت برگزاری این مانور تمام پروازهای عبوری آسمان‌ ایران، از جمله پروازهای فرودگاه بین‌المللی مشهد بدون هیچ تاخیری انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پر ترافیک کشور است، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود و در حوزه پروازهای خارجی، بیش از ۵۰ درصد پروازها، متعلق به مقصد نجف و بغداد است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر