|

اوج گیری پرواز در فرودگاه‌های مازندران

اوج گیری پرواز در فرودگاه‌های مازندران

همسو با فراهم کردن ارتقا و توسعه زیرساخت های پروازی در سه فرودگاه و نیز پیگیری افزایش مسیرهای پروازی باعث شده تا تعداد پروازهای هفتگی ۲ فرودگاه ساری و رامسر ۴۵ درصد مازندران افزایش یابد.

به گزارش کن نیوز؛ استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام بیش از ۶ هزار پرواز در این فرودگاه ها در یکسال اخیر بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه جا شدند.

مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی فراوان از جمله جنگل و دریا در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است تا با سفر به این خطه شمالی و استفاده از مواهب طبیعی جنگل و دریا سفری خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند و راه اندازی گردشگری هوایی در این استان می تواند علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگر، به جذابیت سفر آنان به این خطه شمالی کشور نیز بیفزاید.

با توجه به این مزیت های گردشگری موجود در مازندران به نظر می رسد سیستم حمل و نقل هوایی به عنوان مناسب ترین و سریعترین گزینه برای جابه جایی مسافران از اقصی نقاط کشور به این خطه برای مسافرت به شمار می رود موضوعی که از سوی مسوولان استان مازندران جدی گرفته شد و برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته و مطالبه مردم استان خطوط جدید پروازی راه اندازی شد.

طی یکسال اخیر اداره کل فرودگاه های مازندران راه اندازی خطوط پروازی در مسیرهای مختلف را کلید زد که از آن جمله مسیر رامسر به عسلویه و بالعکس، رامسر به مشهد و بالعکس و افزاش پروازهای مسیر رامسر به تهران و بالعکس در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

اوج گیری پرواز در فرودگاه‌های مازندران

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران روز یکشنبه از افزایش بیش از۴۵ درصدی پروازهای هفتگی فرودگاه های شهدای ساری و شهدای رامسر خبر داد.

اکبر حسنی افزود: پروازهای هفتگی فرودگاه شهدای ساری در مقایسه با هفته اول مهر ماه ۱۴۰۲ افزایش بیش از ۴۵ درصدی را داشت و تعداد پروازهای هفتگی از ۵۳ پرواز به متوسط ۷۵ پرواز افزایش پیدا کرده است .

وی ادامه داد : به‌طوری که پروازهای هفتگی در مسیرهای ساری - مشهد-ساری و بالعکس و ساری - تهران-ساری و بالعکس افزایش یافته است.

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران خاطرنشان کرد: در فرودگاه شهدای رامسر هم مسیرهای پروازی رامسر ، عسلویه و بالعکس ، رامسر ، مشهد و بالعکس راه اندازی شد و شاهد افزایش پرواز در مسیر تهران - رامسر- تهران نیز بودیم.

وی از اقدامات و پیگیری‌های لازم برای رفع موانع پروازی در نوشهر جهت افزایش پروازها خبرداد و اظهار داشت: امیدواریم با رفع این موانع شاهد افزایش پروازها در این فرودگاه نیز باشیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر