|

برگزیدگان مسابقه طراحی و نماد جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی(ره) معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه طراحی و نماد جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی(ره) معرفی شدند

آئین اختتامیه مسابقه طراحی و نماد جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با حضور مسئولان شرکت «تاو آویژه پارس»، هیأت داوران و جمعی از اساتید برجسته معماری و طراحی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کن نیوز؛ مسئولان جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و شرکت تاو آویژه پارس عصر جمعه چهارم آبان‌ماه در مراسم اختتامیه و اهدا جوایز مسابقه طراحی CIP فرودگاه امام خمینی(ره) بر این موضوع تاکید کردند که در آینده‌ای نزدیک، هویت بصری بخش CIP فرودگاه امام با الهام از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی تغییر خواهد کرد.

IMG_20241025_215828_853

تغییر هویت بصری جایگاه تشریفات اختصاصی پس از ۱۳ سال

حامد احتسابی، رئیس هیئت مدیره شرکت تاو آویژه پارس، در این مراسم ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان، دست اندرکاران و هیأت داوران؛ هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد فضایی جذاب و آرامش‌بخش برای مسافران در جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) کشور عنوان کرد.

وی افزود: در طول برگزاری این مسابقه، مهم‌ترین دغدغه ما این بود که این رویداد به بهترین شکل ممکن برگزار شود و همه شرکت‌کنندگان فرصت برابر برای ارائه طرح‌های خود داشته باشند. هدف نهایی ما، انتخاب طرح‌هایی بود که بتواند به ارتقای سطح کیفی خدمات جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی(ره) (ClP) به عنوان دروازه ورودی کشورمان کمک کند و تصویری زیبا و ماندگار از ایران در ذهن مسافران ایجاد کند. بر همین اساس پس از گذشت ۱۳ سال از تاسیس جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی(ره)، تصمیم گرفته شد تا با برگزاری این مسابقه، نگاهی نو به طراحی این فضا داشته باشیم و با تلفیق هنر و معماری، فضایی جذاب و دلنشین برای مسافران ایجاد کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت تاو آویژه پارس همچنین بر اهمیت ایجاد آرامش و راحتی برای مسافران در جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) (ClP) تأکید کرد و گفت: ما می‌خواهیم مسافران با ورود در این فضا، احساس آرامش کنند و با خاطره‌ای خوش، سفر خود را آغاز یا به پایان برسانند.

وی با اشاره به اهمیت دسترسی آسان مسافران به خدمات مختلف در جایگاه تشریفات اختصاصی (ClP)، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این پروژه، بهبود دسترسی مسافران به خدمات مختلف در جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی(ره) بود که با در نظر گرفتن تمام امکانات موجود و نیازهای آینده مسافران، تصمیم بر آن شد تا با برگزاری یک مسابقه طراحی، فضایی را ایجاد کنیم که در آن مسافران به راحتی بتوانند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

احتسابی در پایان گفت: ما معتقدیم که با ایجاد یک فضای کارآمد و زیبا، می‌توانیم تجربه سفر مسافران را بهبود بخشیم و تصویری مثبت از کشورمان در ذهن آن‌ها ایجاد کنیم.

IMG_20241025_215910_586

تلاشی ۱۰ ماهه به ثمر نشسته است

در ادامه این مراسم مجید باقری مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه طراحی، بیان داشت: مسابقه طراحی جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به صورت رسمی از تاریخ ۲۳ تیرماه امسال کار خود را آغاز کرد، اما فرایند آغاز به کار این رویداد مهم از ۱۰ ماه قبل آغاز شد و امروز به نتیجه رسید.

باقری تاکید کرد: مایه افتخار است که طراحان جوان و خلاق ایرانی با اقبالی بی‌نظیر در فراخوان این مسابقه شرکت کردند و بیش از هزار طرح را به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند.

وی تاکید کرد: بدون شک تمامی کسانی که در این مسابقه مشارکت داشتند جزو نخبگان رشته خود هستند و تمامی آثار دریافتی نیز به لحاظ کیفی و توجه به فرهنگ، هنر و معماری ایرانی؛ در سطح بالایی قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس ضمن تمجید از مجموعه رسانه‌ای «ترمه مدیا» به عنوان یکی از بازوهای مهم برگزاری این مراسم، عنوان داشت: طی برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور مسئولان ترمه مدیا و همچنین اعضای محترم هیأت داوران در هر دو بخش، به این نتیجه رسیدیم که از میان طرح‌های برگزیده در این مسابقه؛ یکی از طرح‌ها که قابلیت اجرایی بیشتری داشته باشد را به عنوان ملاک تغییر هویت بصری جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار دهیم.

باقری تاکید کرد: نیاز است اجرای طرح مذکور با حمایت وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری ‌و مسئولان محترم شهر فرودگاهی امام خمینی شکل بگیرد، زیرا تغییر هویت بصری و بازطراحی جایگاه تشریفات اختصاصی یک طرح ملی است و سالها به عنوان نمادی در بدو ورود به کشور عزیزمان خواهد درخشید.

مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس در پایان گفت: امیدواریم مشکلات پیش آمده پس از تحولات منطقه‌ای به سرعت حل و فصل شده و همانند همیشه بتوانیم میزبانی شایسته برای هموطنان و مسافران سایر کشورها باشیم.

ارائه نظرات اساتید و داوران مسابقه

پس از ایراد سخنرانی از سوی مسئولان شرکت تاو آویژه پارس، آقایان محمد غفاری به عنوان مدیر برگزاری مسابقه، سیامک شاه‌نشین از اساتید برجسته این حوزه و کامبیز صبری یکی از داوران مسابقه طراحی به ارائه نظرات و آرا خود پرداختند.

معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز

در بخش طراحی جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی(ره) نفرات برتر به ترتیب زیر معرفی شدند:

رتبه اول: رئوف قاسمی برقی

رتبه دوم: الهه موسوی 

رتبه سوم: امین سلطان‌پور

شایسته تقدیر: آرش صالحی 

در بخش طراحی اِلمان CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، نفرات برگزیده به شرح زیر معرفی شدند:

رتبه اول: امید رمضانی گلشن‌آبادی 

رتبه دوم: میلاد فرجی عبدالملکی 

رتبه سوم: سروش محمدپور

در بخش دیگری از این مراسم، از هیأت داوران در هر دو بخش مسابقه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

نکته حائز اهمیت این است که در مجموع ۱۰۸۹ شرکت کننده برای فراخوان مذکور اقدام به ارسال آثار خود کرده بودند.

گفتنی‌ است؛ در پایان این مراسم و پس از اهدای جوایز آثار برگزیده توسط هیأت داوران، شرکت تاو آویژه پارس اعلام کرد که به زودی اجرای این طرح‌ها را آغاز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این مسابقه طراحی از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری آغاز و چندین جلسه کارشناسی و داوری در خصوص آن برگزار شده بود.

IMG_20241025_215906_518

IMG_20241025_215906_679

IMG_20241025_215906_418

IMG_20241025_215906_536

IMG_20241025_215906_581

ارسال نظر