|

دستورالعمل نظارت بر حقوق مسافران اعلام شد

دستورالعمل نظارت بر حقوق مسافران اعلام شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت سازمان هواپیمایی بر عملیات هوانوردی و رعایت حقوق مسافر را تشریح کرد و گفت: در صورتی که پیگیری از شرکت‌های هواپیمایی نتیجه بخش نبود مسافران می‌توانند نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه حقوق مسافر اقدام کنند.

به گزارش کن نیوز؛ سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ می باشد را تشریح کرد و گفت: در این ایام برنامه‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسی‌های معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی می‌باشد، بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴ (occ) بصورت برخط بوده است.

صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تاخیرات پروازها و ساماندهی پروازهای تاخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز بکار کرده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستور العمل حقوق مسافر از سوی شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.

صانعی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و در خواست‌های مسافرین هواپیمایی می‌باشند. لازم بذکر است اطلاعات تماس شرکت‌های هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.

وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران محترم می‌توانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.

 

ارسال نظر